فرانسه در المپیک پاریس از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

این سیستم به بخش امنیت و حراست امکان می‌دهد هرگونه ناآرامی یا مشکل احتمالی را راحت‌تر تشخیص دهند، اما از فناوری تشخیص چهره استفاده نخواهد کرد

مراسم افتتاحیه برخلاف روال معمول در وزرشگاه برگزار نمی‌شود، و در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۴، المپیک با عبور ناوگانی متشکل از ۲۰۰ قایق روی رود سن افتتاح خواهد شد‌ـ ALAIN JOCARD / AFP

مقام‌های فرانسوی در نظر دارند برای نظارت و کنترل جمعیت در المپیک پاریس ۲۰۲۴ از هوش مصنوعی استفاده کنند.

به گزارش ای‌اف‌پی، این سیستم به بخش امنیت و حراست امکان می‌دهد هرگونه ناآرامی یا مشکل احتمالی را راحت‌تر تشخیص دهند، اما از فناوری تشخیص چهره استفاده نخواهد کرد.

این فناوری می‌تواند به‌ویژه در مراسم افتتاحیه این المپیک در فضای آزاد کاربردی باشد. فرانسه در طرحی بلندپروازانه قصد دارد شرکت‌کنندگان را مقابل جمعیتی ۶۰۰ هزار نفری، از روی رود سن بگذراند.

در ماه مه سال جاری، پس از آنکه فینال لیگ قهرمانان در پاریس به آشوب کشیده شد و هواداران فوتبال در ازدحام جمعیت گیر افتادند و پلیس متوسل به استفاده از گاز اشک‌آور شد، پلیس فرانسه و مقام‌های ورزشی این کشور آماج انتقادهای جدی قرار گرفتند.

در پیش‌نویس قانونی که روز پنجشنبه ۲۲ دسامبر به کابینه دولت ارائه شد، پیشنهاد شده است از سایر اقدام‌های امنیتی مانند اسکن کامل بدن استفاده شود و مجازات جرایمی مانند آشوبگری افزایش یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ای‌اف‌پی، کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ و ژرار درمنن، وزیر کشور فرانسه، از استفاده از نرم‌افزار دوربین امنیتی به‌اصطلاح «هوشمند» حمایت کردند. این سامانه رفتارهای مشکوک یا خطرناک را رصد می‌کند.

در پیش‌نویس این قانون آمده است استفاده از چنین سیستمی در المپیک «آزمایشی» است اما برای مقابله با خطر حمله تروریستی یا مشکلات مهار جمعیت در رویدادهای عمومی آینده می‌تواند به کار رود.

بر اساس این لایحه، این سیستم هوشمند از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی‌‌کند و هیچ‌گونه ارتباطی با سایر سامانه‌های داده‌های شخصی برقرار نمی‌شود.

بنا بر اعلام کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴، مراسم افتتاحیه برخلاف روال معمول در ورزشگاه برگزار نمی‌شود، و در ۲۴ ژوییه ۲۰۲۴، المپیک با عبور ناوگانی متشکل از ۲۰۰ قایق روی رود سن افتتاح خواهد شد.

دولت فرانسه برآورد می‌کند ساحل رود سن میزبان ۱۰۰ هزار تماشاگر خواهد بود که باید بلیت بخرند، اما ۵۰۰ هزار نفر نیز در خیابان می‌توانند به‌‌رایگان شاهد مراسم افتتاحیه باشند.

بیشتر از جهان