پنج مد محبوب زیبایی که با پایان سال ۲۰۲۲ باید پشت سر بگذاریم

هیجان‌زدگی بعد از یک سال و اندی خانه‌نشینی اجباری باعث شد مدل‌های آرایش و مو و لباسی را امتحان کنیم بهتراست سال بعد دیگر سراغشان نرویم

بسیاری از موج‌های زیبایی سال ۲۰۲۲ را مدیون واکسن کرونا بودیم که با آمدنش باعث شد جریان عادی زندگی دوباره از سر گرفته شود. اما هیجان‌زدگی بعد از یک سال و اندی خانه‌نشینی اجباری باعث شد مدل‌های آرایش و مو و لباسی را امتحان کنیم که شاید بهتر باشد آن‌ها را در همین سال ۲۰۲۲ بگذاریم و دیگر سراغشان نرویم.

از آنجایی که سال ۲۰۲۳ برای بسیاری از ما مساوی با شروعی تازه است، اکنون زمان مناسبی برای پشت سر گذاشتن سبک‌هایی است که واقعا برای شما مناسب نیستند.

لایه‌برداری پوست در خانه

اول اینکه لایه‌بردارهای خانگی زیادی با استفاده از AHAs/BHAs و رتینول وجود دارند که برای پوست شما مفیدند و می‌توان با کمک آن‌ها، لایه‌برداری را در خانه انجام داد. سینتیا ساس، کارشناس زیبایی، می‌گوید که به استفاده از پدهای لایه‌بردار ایمن، موثر و «غیرحرفه‌ای» برای مراقبت از پوست در خانه اعتقاد راسخ دارد اما اضافه می‌کند: «با این حال، استفاده از اسیدهای حرفه‌ای قوی مثلا اسید کربولیک (فنل) که اخیرا مرسوم شده است، می‌تواند نتایجی نامطلوب و در برخی موارد ناسالم برای کل بدن به همراه داشته باشد و با استفاده از آن، با تب‌خال، واکنش‌های آلرژیک و حتی مشکلات کلیوی مواجه شوید.»

فرق وسط به همه نمی‌آید

شما نمی‌توانید به زور فرق باز کنید. اگر موهای شما به طور طبیعی از وسط باز نمی‌شوند، مجبور کردن آن‌ها به این کار در واقع می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و تازه چه کسی می‌گوید فرق وسط به همه می‌آید؟ این یکی از مواردی است که باید درباره آن تجدید نظر کنید.

اگر فرق وسط دوست دارید، کاری را که دوست دارید بکنید؛ اما موهای خود را به‌زور شکل ندهید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوست درخشان را فراموش کنید

یک ذهنیت قدیمی وجود دارد که می‌گوید پوست سالم برق می‌زند! این ایده لزوما درست نیست. پوست سالم از نظر پزشکی معیارهایی دارد که برق زدن شامل آن نمی‌شود. پوست افراد بنا بر وراثت و عوامل محیطی درجات مختلفی از چربی دارد و به عنوان یک بافت زنده همیشه به یک شکل و شمایل دیده نمی‌شود. بنابراین از تلاش مداوم برای براق کردن پوست خود بردارید چرا که ممکن است به آن صدمه بزنید.

میکرونیدلینگ در خانه

دکتر جیمز وانگ، متخصص پوست در لس‌آنجلس، به مجله ریل‌ سیمپل می‌گوید که درما رولرها (قلم‌های سوزنی که با ضربه زدن به پوست آن را تحریک می‌کنند) می‌توانند مضر باشند؛ چرا که آسیب‌های ریزی در پوست ایجاد می‌کنند. او توضیح می‌دهد: «ایجاد سوراخ‌های کوچک در پوست سر یا صورت می‌تواند به عفونت منجر شود؛ به خصوص که سوزن‌ها بارها استفاده می‌شوند. در میکرونیدلینگ حرفه‌ای در مطب پزشکان، از سرهای یکبار مصرف استفاده می‌شود و بسیار موثرتر است زیرا معمولا روی قلم‌های موتوری قرار می‌گیرند.» به عبارت دیگر، این کار را به حرفه‌ای‌ها بسپارید. افزایش تراکم سوزن‌ها و همچنین تجهیزات حرفه‌ای ضدعفونی‌کننده و رعایت استانداردهای ایمنی به تضمین نتایج عالی کمک می‌کند و در عین حال عوارض جانبی احتمالی را به حداقل می‌رساند.

بی‌رنگ کردن ابرو می‌تواند آسیب‌زا باشد  

افراد مشهوری از جمله کیم کارداشیان، کیتی پری، بلا حدید و جولیا فاکس همگی ابروهای بی‌رنگ را امتحان کرده‌اند اما به حواستان باشد؛ نباید دستکاری ابروها را کار آسانی دانست.

در این روش، ابروها علاوه بر سفید شدن به پوست چسبانده می‌شوند تا به چهره ظاهری بدون ابرو داده شود. شاید این ظاهر برای برخی جذاب باشد اما اگر ابرو برای مدت زمان طولانی به این شکل باقی بماند، می‌تواند آسیب ببیند یا به ریزش موهای ابرو منجر شود. ناگفته نماند که دکلره یا سفید‌کننده نیز می‌تواند تحریک پوست و جوش‌ زدن به همراه داشته باشد. ریزش موهای ابرو هم ممکن است دائمی شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید این ظاهر را تقلید کنید، محتاط باشید.

بیشتر از زندگی