اعتراف زن ایرانی-آمریکایی به مشارکت ناخواسته در توطئه ربودن مسیح علینژاد

چهار ایرانی طراح نقشه ربودن علینژاد از طریق نیلوفر بهادری‌فر به یک کارآگاه خصوصی آمریکایی پول دادند تا او را زیر نظر بگیرند

یک زن ایرانی‌تبار آمریکایی در کالیفرنیا به نقشی که به طور ناخواسته در توطئه نافرجام ربودن مسیح علینژاد در نیویورک ایفا کرده بود، اعتراف کرد.

دادستان‌های ایالات متحده، نیلوفر بهادری‌فر را به مشارکت در توطئه ربودن مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و منتقد سرسخت جمهوری اسلامی ایران، متهم نکرده‌اند. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، بهادری‌فر در مشارکت در توطئه نقض تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، از طریق کمک به انتقال پول به کارآگاه گناهکار شناخته شد. . 

چنان که مقامات‌ گفته‌اند، چهار ایرانی که ربودن علینژاد را برنامه‌ریزی کرده بودند، به یک کارآگاه خصوصی آمریکایی پول دادند تا او را زیر نظر بگیرد و از بهادری‌فر به عنوان واسطه استفاده کردند تا دستمزدش را به او پرداخت کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکیل او، جفری لیکتمن، به نیویورک‌تایمز گفت که بهادری‌فر خود قربانی رژیم «سرطانی» حاکم بر ایران است.

لیکتمن گفت: «رهبران تروریست حاکم بر ایران به سراسر جهان سفر می‌کنند تا منتقدان خود را بکشند و در این راه، از جمله فردی مانند خانم بهادری‌فر را از طریق یک دوست قدیمی خانوادگی وارد بازی خود می‌کنند.»

بهادری‌فر در دادگاه گفت از این که این پول برای زیر نظر گرفتن مسیح علینژاد به کارآگاه خصوصی پرداخت می‌شد، اطلاع نداشت. او به قاضی گفت که پول را از سوی یک مقام حکومتی در ایران که دوست قدیمی خانوادگی اوست، و از طریق پی‌پل به کارآگاه پرداخت کرده است.  

یک افسر اطلاعاتی ایرانی و افرادی دیگر، سال گذشته در نیویورک به تلاش برای ربودن علینژاد و بازگرداندن او به ایران متهم شدند. مقامات ایرانی این اتهام را رد کرده‌اند.

کارآگاه خصوصی که در این عملیات استخدام شده بود نمی‌دانست که کارفرمایانش ماموران حکومت ایران بودند؛ او بعدا با پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) همکاری کرد و اتهامی علیهش ثبت نشده است. 

مسیح علینژاد، (معصومه علینژاد) روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ایرانی است که در سال ۲۰۱۹ شهروند آمریکا شد و مواضع سرسختانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران دارد. 

مقامات امنیتی در ایالات متحده آمریکا این احتمال را بررسی می‌کنند که آیا پس از خنثی شدن توطئه ربودن علینژاد، مهاجمان حمله دوم را طرح‌ریزی کرده‌اند یا خیر.

در تابستان گذشته، پلیس آمریکا مردی مسلح را در نزدیکی خانه علینژاد در بروکلین بازداشت کرد. تصاویر این مرد در دوربین مداربسته منزل علینژاد نیز ثبت شده است. 

قرار است حکم دادگاه درباره نيلوفر بهادر‌ی‌فر در هفتم ماه آوریل پیش رو صادر شود.