مراکش پروازهای هواداران فوتبال را به‌دلیل محدودیت‌های قطر لغو کرد

مسابقه نیمه‌نهایی جام‌جهانی بین تیم ملی فوتبال مراکش و تیم ملی فرانسه شامگاه چهارشنبه در قطر برگزار خواهد شد

رسانه‌های فرانسوی این بازی را فراتر از یک بازی فوتبال تحلیل کرده‌‌اند و آن را مملو از نمادهای سیاسی می‌دانند-ANGELA WEISS / AFP

شرکت‌ هواپیمایی ملی مراکش با استناد به تصمیم مقامات قطری اعلام کرد همه پروازهای روز چهارشنبه، ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) را که برای انتقال هواداران تیم مراکش به دوحه به‌ منظور حضور در مسابقه نیمه‌نهایی جام‌جهانی برنامه‌ریزی کرده بود، لغو کرده است.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ ایمیلی خود، اعلام کرد: «به‌دنبال آخرین محدودیت‌های اعمال‌شده از طرف مقام‌های قطر، رویال‌ ایر مراکش متاسف است که مشتریان را از لغو پروازهایی که خطوط هوایی قطر مدیریت می‌کند، مطلع کند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر رسانه‌های بین‌المللی قطر به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این اقدام، پاسخی نداده است. 

«رویال ایر مراکش» قبلا اعلام کرده بود که برای کمک به هواداران به‌منظور رسیدن به قطر برای بازی نیمه‌نهایی چهارشنبه‌شب تیم آن کشور دربرابر فرانسه، ۳۰ پرواز دیگر انجام خواهد داد، اما روز سه‌شنبه منبعی در آژانس مسافرتی «آرای‌ام» گفت که تنها ۱۴ پرواز برنامه‌ریزی شده است. لغو هفت پرواز برنامه‌ریزی‌شده روز چهارشنبه به این معنی است که آژانس مسافرتی «آرای‌ام» تنها قادر به انجام هفت پرواز در روز سه‌شنبه بوده است و هوادارانی که قبلا بلیت مسابقه یا اتاق‌های هتل را رزرو کرده بودند، قادر به سفر نیستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آژانس مسافرتی فوق ضمن عذرخواهی از مشتریان، اعلام کرده است که هزینه بلیط هواپیما را بازپرداخت خواهد کرد.

مسابقه نیمه‌نهایی جام‌جهانی بین تیم ملی فوتبال مراکش و تیم ملی فرانسه شامگاه چهارشنبه در قطر برگزار خواهد شد. رسانه‌های فرانسوی این بازی را فراتر از یک بازی فوتبال تحلیل کرده‌‌اند و آن را مملو از نمادهای سیاسی می‌دانند. 

روزنامه لوموند روز چهارشنبه در مطلبی با عنوان «فرانسه-مراکش، فراتر از فوتبال» نوشت که در میان صدهاهزار فرانسوی مراکشی‌تبار و مراکشی‌هایی که به فرانسه مهاجرت کرده‌‌اند یا در فرانسه به‌دنیا آمده‌اند، این مسابقه مانند نوعی پیروزی احتمالی بر رنج‌ها و تحقیر‌های مرتبط با مهاجرت تجربه می‌شود. 

درد و رنجی که مهاجران، به‌ویژه مهاجران عرب‌تبار، در جامعه فرانسه می‌کشند و گذشته استعمارگرانه فرانسه در شمال آفریقا، شهروندان فرانسوی عرب‌تبار را در رویدادهای مشابهی چون بازی فوتبال مراکش و فرانسه به واکنش می‌کشاند. این واکنش‌ها در اکثر موارد واکنش‌های مملو از شادی و  جشن خیابانی است. چهارشنبه‌شب، چه فرانسه برنده شود و چه مراکش، خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه، به‌ویژه پاریس، صحنه شادی و جشن‌های گسترده خواهد بود.

بیشتر از جهان