مراکش، حریف آسان برای فرانسه یا لقمه گلوگیر؟

مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی می‌داند که در نیمه‌نهایی کار سختی دارد

مراکش اولین تیم آفریقایی است که به جام جهانی رسید-PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP

حذف آلمان، اسپانیا، برزیل و پرتغال برای فرانسه که با هدف تکرار قهرمانی‌ جهان به قطر رفته بهترین اتفاق بود. آنها پیش از شروع تورنمنت تصور نمی‌کردند که برای رسیدن به فینال باید به جای یکی از مدعیان سنتی با مراکش روبرو شوند. روبرو شدن با این حریف آفریقایی روی کاغذ آسانتر از مقابله با رونالدو و بقیه ستارگان پرتغال است، ولی دشان باتجربه‌تر از آن است که شگفتی‌ساز تورنمنت را دست کم بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


مراکش که ترکیب تیمش را با بازیکنان دوملیتی تقویت کرده با حذف اسپانیا و پرتغال ثابت کرد که برای مدافع عنوان قهرمانی هم حریف آسانی نخواهد بود. سرمربی فرانسه در تایید کیفیت حریف چهارشنبه شب تیمش گفت: «این تیم توان دفاعی بالایی دارد، ولی نباید آنها را تنها به جنبه دفاعی‌شان محدود کرد. آنها سازمان‌دهی خیلی خوبی دارند، خیلی منطقی بازی می‌کنند و بازیکنان به راحتی همدیگر را پیدا می‌کنند. آنها در وجه هجومی هم بازیکنان خوبی دارند که می‌توانند به هر تیمی آسیب بزنند.»
مراکش در این بازی می‌تواند روی حمایت هواداران پرشمارش حساب کند. طرفداران مراکش فقط خودی‌ها نیستند و این تیم در ورزشگاه‌های قطر از حمایت هواداران عرب هم بهره می‌برد. دشان در پاسخ به اینکه تیمش چگونه می‌خواهد این فضای خصمانه را مدیریت کند، گفت: «کلمه خصمانه را دوست ندارم. آنها هواداران پرشوری دارند. بازیکنان من در جریان این موضوع هستند و این بخشی از فضای جام جهانی است.»
مراکش اولین تیم آفریقایی است که به جام جهانی رسیده، ولی ولید رکراکی، سرمربی موفق این تیم به این قانع نیست و در نشست خبری گفت که تیمش می‌تواند به فینال برسد و قهرمان جهان شود: «گروهی فکر می‌کنند که رسیدن به نیمه‌نهایی کافی است، ولی من موافق نیستم. اگر به نیمه‌نهایی رسیده‌اید و عطش موفقیت بیشتری ندارید، یک جای کار مشکل دارد. ما انگیزه زیادی برای این بازی داریم، ولی مطمئن نیستم که این کافی باشد.»
رکراکی اضافه کرد: «ما مقابل فرانسه شانس اول پیروزی نیستیم، ولی به خودمان اطمینان داریم. شاید من دیوانه به نظر برسم، ولی کمی دیوانگی بد نیست.» او با یادآوری مسیر سخت تیمش گفت: «ما دشوارترین مسیر را برای رسیدن به نیمه‌نهایی داشتیم. هر بار مردم تصور می‌کردند که حذف می‌شویم، ولی هنوز در جام باقی مانده‌ایم و تا نفس آخر مبارزه خواهیم کرد.»
مراکش از شروع جام تنها یک گل خورده و آنها در مراحل حذفی توانستند دروازه‌شان را مقابل اسپانیا و پرتغال بسته نگه دارند. با این حال فرانسه خط حمله ترسناکی دارد و دو گلزن برتر مسابقات، امباپه و ژیرو در این تیم بازی می‌کنند. دشان در پاسخ به اینکه آیا نگران نیست تیمش مثل اسپانیا و پرتغال مقابل دفاع مراکش به بن‌بست بخورد، گفت: «ما راه گل زدن را پیدا خواهیم کرد.»

بیشتر از فوتبال