تداوم اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف

دانشجویان دانشگاه‌های علامه و صنعتی اصفهان تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند

اعتراض‌ها در دانشگاه‌ها با وجود فشارهای امنیتی، کماکان ادامه دارد و دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها در اعتراض به تعلیق و بازداشت همکلاسی‌های خود و همچنین اعدام محسن شکاری تجمع برگزار کرده‌اند. اعتراض‌های خیابانی در تهران، سنندج، اصفهان، کرج، قم و دیگر شهرهای ایران نیز در شب‌های گذشته بدون‌توقف ادامه داشت.

صبح یکشنبه، هم‌زمان با ممانعت از ورود دانشجویان ممنوع‌الورود به دانشگاه علامه، دانشجویان این دانشگاه مقابل در دانشگاه تجمع کردند و علیه حراست دانشگاه شعار «بی‌شرف بی‌شرف» سر دادند. پس از کمی شعار دادن، ماشین‌ نیروهای سرکوبگر برای تهدید دانشجویان جلو ورودی این دانشگاه مستقر شدند.

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان، جوکار، رئیس حراست این دانشگاه، با یکی از دانشجویان برخورد فیزیکی داشته است. بر اساس این گزارش، چند نیروی لباس‌شخصی نیز داخل دانشکده حضور دارند. پیش از این، به علت صدور فراخوان تجمع اعتراضی در روزهای نوزدهم و بیستم آذر در این دانشگاه، دست‌کم ۱۰۰ نفر از دانشجویان با ارسال پیامکی از سوی دانشگاه به مدت یک ماه تعلیق شدند.

دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه‌ دامغان نیز صبح یکشنبه ۲۰ آذر در اعتراض به اجرای حکم اعدام محسن شکاری، در اقدامی نمادین، بر درختان خشکیده محوطه این خوابگاه دانشجویی طناب‌های داری نصب کردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در اعتراض به حادثه آتش‌سوزی شنبه شب در دانشکده شیمی این دانشگاه که به مرگ حسین مرادی، دانشجوی دکترای شیمی تحلیلی منجر شد، تجمع کردند و برای ادای احترام به این دانشجوی درگذشته، روی پله‌های ورودی دانشکده گل گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته دانشجویانی که پیش از حادثه در کنار او حضور داشتند، این دانشجو در حال کار بر روی داده‌های خود در لپ‌تاپ بوده و هیچ کار آزمایشی انجام نمی‌داده است. اما مسئولان دانشگاه در تنها واکنش رسمی خود، قصور را متوجه خود ندانسته و مسئولیت حادثه پیش آمده را بر گردن این دانشجوی جان‌باخته نهادند.

از سوی دیگر بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌‎های اجتماعی طی روزهای گذشته، تعدادی از زنان با پوشش چادر و برخی نیز پوشیه به صورت جمعی در مترو و اتوبوس‌ها حضور پیدا می‌کنند تا ضمن برخورد با زنان بی حجاب با آنها درگیر شوند و از آنها عکس و فیلم تهیه کنند. فیلم‌هایی از حضور دسته جمعی این زنان در شبکه‎‌‌های اجتماعی منتشر شده است.

هم‌زمانا دیوارنویسی و پخش شب‌نامه‌هایی از سوی معترضان در شهرهای مختلف ایران نیز ادامه دارد. از سوی دیگر کانال تلگرامی «وحید آنلاین» تصاویری را از منابع کانال‌های وابسته به سپاه پاسداران منتشر کرد که در آن اعلام شده بود حامیان حکومت بر روی مغازه‌هایی که گفته می‌شود متعلق به علی دایی است شعار نوشته‌اند.

علی دایی در جریان اعتصابات سراسری سه‌روزه ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ آذر در اینستاگرام خود اعلام کرده بود که طلافروشی‌اش در تهران تعطیل است. پس از آن رسانه‌های حکومتی از پلمب‌شدن این فروشگاه‌ها به‌دلیل همراهی با فراخوان اعتراضات مردمی خبر دادند.