تظاهرات شبانه مردم در شش استان؛ اعتراض به اعدام محسن شکاری و هشدار به حکومت درباره تداوم اعدام‌ها

مردم در تهران، کرج، تبریز، اهواز، سنندج، رشت و چندین شهر دیگر شعار «این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه» سردادند

مردم معترض در تهران، گوهردشت کرج در استان البرز، تبریز مرکز آذربایجان شرقی، اهواز مرکز استان خوزستان، سنندج مرکز استان کردستان، رودسر و شهر رشت مرکز استان گیلان و چندین شهر دیگر ایران شامگاه شنبه در اعتراض به اعدام محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، تظاهرات کردند و با سر دادن شعار « این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه» به سران جمهوری اسلامی درباره احتمال اعدام دیگر معترضان هشدار دادند.

در پی اعتراض‌های شبانه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی در شامگاه ۱۹ آذر، معترضان در شهرهای رشت در استان گیلان، تبریز در استان آذربایجان شرقی، اهواز در استان خوزستان و اصفهان به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی سکوت برگزار کردند و در برخی مناطق معترضان شعار«مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

مردم معترض در تظاهرات شنبه شب برای اعتراض به اعدام محسن شکاری، در منطقه هفت حوض نارمک در نزدیکی محل سکونت این معترض اعدام شده، تجمع و راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

در جریان تظاهرات مردمی اعتراض به اعدام محسن شکاری، مردم تهران در محله هفت‌ حوض - که محله محسن شکاری نیز بود- با سر دادن شعار «این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه» به مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص اعدام دیگر معترضان هشدار دادند.

در خیابان ستارخان نیز مردم معترض با روشن کردن آتش و سر دادن شعارهای ضد حکومتی به اعدام محسن شکاری اعتراض کردند. در جریان این تظاهرات مردم شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «محسن مارو بردن، جنازه‌اش رو آوردن» و «خامنه‌ای قاتل، ما همه محسن هستیم» سردادند.

مردم معترض در شهرک چیتگر واقع در غرب تهران نیز شنبه شب با شعارهایی از جمله «این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه» به اعدام محسن شکاری اعتراض کردند و به سران جمهوری اسلامی درباره احتمال اجرای حکم دیگر معترضان هشدار دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر شعارهای شنبه شب مردم معترض در شهرک چیتگر «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر سپاهی»، «مرگ بر خامنه» و «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر بسیجی» است.

در گوهردشت کرج جمعیت گسترده‌ای از مردم معترض شنبه شب در ادامه خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی با تجمع اعتراضی در خیابان‌های این منطقه در اعتراض به اعدام محسن شکاری اقدام به برگزاری راهپیمایی سکوت کردند.

نیروهای سرکوبگر دقایقی در گوهردشت کرج به راهپیمایی سکوت مردم معترض حمله برده و به سوی مردم گاز اشک آور شلیک کردند.

در شهر اهواز مرکز استان خوزستان از جمله در منطقه گلستان این شهر، شامگاه شنبه مردم معترض برخی از خیابان‌ها را بستند و فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی نیز صحنه تظاهرات سکوت مردم در اعتراض به اعدام محسن شکاری و احتمال اعدام دیگر معترضان بود.

جمعیت بزرگی از مردم معترض در شهر اصفهان در محدوده چهارباغ اقدام به یاد محسن شکاری، معترض اعدام شده، و دیگر کشته شدگان خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی شمع روشن کردند. مردم معترض اصفهان در ادامه به برگزاری راهپیمایی سکوت در امتداد خیابان چهارباغ اقدام کردند.

در چند منطقه از شهر رشت از جمله بلوار معلم، گلسار و همچنین خیابان‌های مرکزی این شهر، جمعی از مردم در اعتراض به اعدام محسن شکاری تجمع اعتراضی تشکیل دادند. 

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای سرکوبگر با حمله به مردم معترض به سوی آنان گاز اشک‌آور شلیک کردند و تعدادی از مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند. گزارش‌ها حاکی است که در این درگیری‌ها دست‌کم یک زن به شدت آسیب دید و بیهوش شد.

تظاهرات شبانه در اعتراض به اعدام محسن کشوری شنبه شب در حالی در چندین شهر ایران برگزار شد که خانواده ماهان صدرات اعلام کرده‌اند با وجود کسب رضایت چند «شاکی خصوصی» که از نیروهای بسیج بوده‌اند، قوه قضائیه جمهوری اسلامی حکم اعدام این جوان معترض را روز شنبه ۱۹ آذر به «اجرای احکام» ارسال کرده و هر لحظه خطر اجرای این حکم وجود دارد.