تقویت ماشین سرکوب نظام در کردستان به بهانه مقابله با «تجزیه‌طلبی»

سپاه پاسداران گزارش درباره اعزام نیرو‌های کمکی سرکوب به غرب ایران را تایید کرد

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، گزارش‌ها مبنی بر اعزام نیروی کمکی به غرب و شمال غرب ایران با هدف سرکوب خونبار اعتراض‌ها در این مناطق را تایید کرد.

خبرگزاری تسنیم، روز پنجشنبه چهارم آذر، به نقل از پاکپور نوشت که تقویت یگان‌های زرهی سپاه در مرزهای غرب و شمال غرب با هدف «مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب» صورت گرفته است.

او اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده در شهر‌های کردنشین غرب ایران را «شرارت و ناامنی» تفسیر کرد و مدعی شد سپاه با همکاری‌ «بومی»‌ها با آن‌ها «مقابله قاطعانه» کرده است و می‌کند.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه برخی یگان‌های زرهی در حال عزیمت به استان‌های مرزی غرب و شمال غرب ایران‌اند، گفت که «تقویت یگان‌های مستقر در مرز» از دیگر اهداف این تصمیم نظامی است.

از زمان آغاز خیزش سراسری مردم ایران، سپاه پاسداران برخورد‌های خشونت‌بار با این اعتراض‌ها در مناطق کرد‌نشین و سنی‌نشین را شدت بخشیده است.

سپاه پاسداران در این زمینه چندین بار اقلیم کردستان عراق را با حملات موشکی و توپخانه‌ای هدف قرار داده و در مناطق کردنشین داخل ایران هم به سرکوب خونین اعتراض‌ها اقدام کرده است.

دامنه این سرکوب‌ها در مناطق کردنشین در یک هفته گذشته تشدید شده است و گزارش‌ها حاکی از استفاده از انواع سلاح سبک و نیمه‌سنگین جنگی علیه معترضان در برخی شهر‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعزام نیروی کمکی از استان‌های همجوار به کردستان، از دیگر گزارش‌‌هایی است که در هفته‌های اخیر در برخی رسانه‌های محلی منتشر شده است.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که سپاه پاسداران برخی طوایف را مسلح و آن‌ها را برای سرکوب معترضان راهی خیابان‌ها کرده است که پاکپور امروز تمام این گزارش‌ها را تایید کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی مدعی‌اند گروه‌های کرد مخالف، عامل اصلی اعتراض‌ها در غرب ایران‌اند و حمله نظامی به اقلیم کردستان عراق هم با همین بهانه و دستاویز صورت می‌‌گیرد.

آن‌ها همچنین با این ادعا که معترضان در کردستان را گروهی از «تجزیه‌طلبان» تشکیل داده‌اند، به سرکوب خونین مردم اقدام می‌کنند.

«تجزیه‌طلبی» یکی از شاه‌کلید‌های جنگ روانی جمهوری اسلامی برای مقابله، سرکوب و انحراف اعتراض‌ها در ایران است.

دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی سال‌هاست تلاش می‌کند چنین القا کند که تمامیت ارضی ایران در صورت تداوم نظام جمهوری اسلامی تضمین می‌شود و معترضان هم در پی «تجزیه‌طلبی» و «پاره پاره کردن کلیت ایران» اند.

این فضاسازی‌ها در جریان برخورد با خیزش سراسری مردم ایران نیز با شدت بیشتری دنبال می‌شود تا معترضان و اعتراض‌ها را با این ابزار تبلیغاتی سرکوب کند.