تعطیلی فوتبالی؛ عربستان سعودی یک روز تعطیل سراسری اعلام کرد

بعد از پیروزی ۲ بر یک تیم ملی فوتبال عربستان سعودی در برابر آرژانتین، دولت عربستان سعودی به هر بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور، پنج میلیون ریال پاداش داد

پیروزی تیم فوتبال عربستان سعودی در برابر تیم فوتبال آرژانتین همه ناظران و فوتبال‌دوستان را شگفت‌زده کرد_ Amer HILABI / AFP

دولت عربستان سعودی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور در برابر تیم ملی فوتبال آرژانتین در جریان رقابت‌های جام‌جهانی قطر، یک روز تعطیلی عمومی اعلام کرد.

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، با قبول پیشنهاد شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد، روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر (دوم آذر)، را در سراسر این کشور تعطیل عمومی اعلام کرد. پیروزی تیم فوتبال عربستان سعودی در برابر تیم فوتبال آرژانتین که دو بار قهرمان جهان و سه بار نائب‌قهرمان جهان شده است، همه ناظران و فوتبال‌دوستان را شگفت‌زده کرد.

در این بازی فوق‌العاده، عربستان سعودی در نیمه اول یک بر صفر از حریف آرژانتینی عقب افتاد، اما در نیمه دوم موفق شد ۲ گل به ثمر برساند. عربستان سعودی، که پس از غنا پایین‌ترین رده‌بندی تیمی را میان تیم‌های حاضر در جام‌ جهانی قطر دارد، در نیمه دوم، بازی محتاطانه را کنار گذاشت و مقابل ۸۸ هزار تماشاگر به سمت خط دفاعی آرژانتین حمله کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گل اول عربستان سعودی را صالح الشهری در دقیقه ۴۸ و گل دوم را سالم الدوسری در دقیقه ۵۳ به ثمر رساند. تنها گل آرژانتین را لیونل مسی ۳۵ ساله در دقیقه ۱۰ بازی، از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در پی پیروزی ۲ بر یک تیم ملی فوتبال عربستان سعودی در برابر آرژانتین، دولت عربستان سعودی به هر بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور، پنج میلیون ریال پاداش داد.

دیدار افتتاحیه رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، یکشنبه شب ۲۰ نوامبر در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری البیت، بین تیم میزبان و اکوادور برگزار شد. قطر این بازی را ۲ بر صفر به اکوادور واگذار کرد. همچنین تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه در برابر انگیس بازی کرد. تیم ملی فوتبال ایران که در میان سیلی از انتقادها به این بازی‌ها رفته است، این بازی را در استادیوم خلیفه الریان قطر با شکست سنگین ۶ بر ۲ به انگلیس واگذار کرد. تیم ملی فوتبال ایران، تنها تیم جام جهانی ۲۰۲۲ است که حمایت عمومی مردم کشورش را با خود ندارد، از طرف دولتمردانش تهدید می‌شود و بازیکنانش تحت فشار روانی مضاعفی وارد زمین بازی می‌شوند. تیم ملی فوتبال ایران در روزهای آینده باید با تیم‌های ولز و ایالات متحده آمریکا روبرو شود.

بیشتر از فوتبال