شاگردان هروه رنار یاران مسی را شکست دادند

اولین شگفتی بزرگ جام جهانی؛ عربستان آرژانتین مدعی را شکست داد

این نتیجه امیدبخش، موجب شد که عربستان سعودی نیمه دوم را با امیدواری شروع کند-ANTONIN THUILLIER / AFP

بعد از نمایش ضعیف و شکست سنگین قطر و ایران، پیش‌بینی‌ها این بود که عربستان سعودی، دیگر نماینده آسیا در جام جهانی ۲۰۲۲ هم در بازی با آرژانتین با شکست سنگینی بدرقه شود، ولی شاگردان هروه رنار با برتری دو بر یک مقابل قهرمان آمریکای جنوبی، اولین شگفتی بزرگ این دور مسابقات جام جهانی را رقم زدند. یاران مسی با ۳۶ بازی متوالی بدون شکست و به‌عنوان یکی از سه مدعی اصلی قهرمانی به جام جهانی آمده بودند، با این حال در برابر نمایش هماهنگ و شجاعانه تیم عربستان سعودی کاملا غافلگیر شدند.

بازی با گل دقیقه دهم مسی شروع شد. بازبینی ویدیویی نشان داد که یکی از مدافعان عربستان سعودی هنگام ارسال یک ضربه ایستگاهی، روی بازیکن آرژانتینی خطا کرده و داور نقطه پنالتی را نشان داد. گل‌کردن این توپ برای کاپیتان نابغه آرژانتین آسان‌ترین کار بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرژانتین در دقایق بعدی نیمه اول امید داشت که به گل‌های بعدی برسد، ولی مهاجمان این تیم، گرفتار آفسایدگیری هماهنگ عربستان سعودی شدند و سه گل بعدی آن‌ها مردود شد، تا نیمه اول یک بر صفر به پایان برسد.

این نتیجه امیدبخش، موجب شد که عربستان سعودی نیمه دوم را با امیدواری شروع کند. با پیشروی شاگردان رنار، خیلی زود شکنندگی دفاع آرژانتین مشخص شد و آن‌ها در دقیقه ۴۹ با اولین حمله جدی‌شان به گل رسیدند. صالح الشهری با عبور از رومرو، مدافع تاتنهام، توپ را با ضربه دقیقی به گوشه دروازه آرژانتین فرستاد. حملات پرشورعربستان بعد از گل هم ادامه داشت، تا آن‌ها در دقیقه ۵۳ به گل برتری برسند. این بار سالم‌ الدوساری، ستاره تیم عربستان سعودی، با شوت دیدنی‌اش دروازه امیلیانو مارتینز را باز کرد.

لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، که از عملکرد شاگردانش راضی نبود، بعد از این گل، سه تعویض همزمان داشت و لیساندرو مارتینز، مدافع منچستریونایتد، و جولیان آلوارز، مهاجم منچسترسیتی، هم در میان بازیکنان تازه‌وارد بودند؛ با این حال، این تیم پرستاره نتوانست راهی برای عبور از خط دفاع هماهنگ و کم‌اشتباه عربستان سعودی پیدا کند.

اسکالونی در واکنش به این شکست عجیب گفت: «روز غم‌انگیزی است، ولی باید ادامه دهیم. پذیرش این شکست دشوار است، چون آن‌ها در چهار دقیقه، دو گل زدند و فقط دو شوت به‌سمت دروازه ما داشتند. ما هیچ گزینه‌ای نداریم، جز اینکه برخیزیم، ما باید دو بازی بعدی‌مان را ببریم.» بازی بعدی آرژانتین، روز شنبه مقابل مکزیک است و اگر یاران مسی به سه امتیاز نرسند، ممکن است خداحافظی زودهنگامی با تورنمنت داشته باشند.

رنار هم بعد از برد تاریخی تیمش گفت: «چینش تمام ستارگان آسمان در خدمت ما بود، ولی فراموش نکنید که آرژانتین همچنان یک تیم فوق‌العاده است. این فوتبال است و گاهی اتفاقات دیوانه‌واری رخ می‌دهد. ما فقط می‌توانیم بیست دقیقه بعد از بازی جشن بگیریم و بعد از آن باید برای دو بازی بعدی آماده شویم.»

بیشتر از ورزش