شگفتی بزرگ؛ عربستان سعودی از سد آرژانتین گذشت

گل اول عربستان سعودی را صالح الشهری در دقیقه ۴۸ و گل دوم را سالم الدوسری در دقیقه ۵۳ به ثمر رساند. تنها گل آرژانتین را مسی از روی نقطه پنالتی زد

این اولین شکست آرژانتین پس از ۳۶ مسابقه بودـ ODD ANDERSEN / AFP

پیروزی غافلگیرکننده عربستان سعودی بر آرژانتین از شگفتی‌های تاریخ جام جهانی بوده است. تیم فوتبال عربستان سعودی روز سه‌شنبه در بازی مقابل آرژانتین با نتیجه ۲‌ بر ۱ پیروز شد.

لیونل مسی ۳۵ ساله در دقیقه ۱۰ بازی، از نقطه پنالتی یک گل به ثمر رساند و نیمه اول با تک گل آرژانتین به پایان رسید.

اما عربستان سعودی، که پس از غنا پایین‌ترین رده‌بندی تیمی را میان تیم‌های حاضر در جام‌ جهانی قطر دارد، در نیمه دوم، بازی محتاطانه را کنار گذاشت و مقابل ۸۸ هزار تماشاگر به سمت خط دفاعی آرژانتین حمله کرد.

 صالح الشهری در دقیقه ۴۸ دروازه آرژانتین را باز کرد و گل دقیقه ۵۳ سالم الدوسری از لبه منطقه پنالتی آرژانتین و مسی را در اولین بازی گروه سی بهت‌زده کرد.

LUIS ROBAYO / AFP

به‌رغم اینکه آرژانتین پس از این گل، توپ را بیشتر در اختیار داشت، نتوانست دروازه سعودی‌ها را باز کند. این ششمین حضور عربستان سعودی در جام جهانی است و پیش از این هرگز در بازی نخست مرحله گروهی جام جهانی پیروز نشده بود.

این مسابقه در ورزشگاه لوسیل برگزار شد و هزاران تماشاگر سعودی برای تشویق تیم کشورشان به قطر آمده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تماشاگران سبزپوش سعودی شعار می‌دادند «تیم ما رویایمان را برآورده می‌کند!» و «مسی کجاست؟»؛ و هر دفاع تیم عربستان سعودی با غریو شادی و تشویق آن‌ها همراه بود.

اکنون هر دو تیم باید به مصاف مکزیک و لهستان بروند و اگر مسی می‌خواهد در کشورش به جایگاهی افسانه‌ای مانند دیه‌گو مارادونا برسد، باید این جام را به خانه ببرد.

این نتیجه زنجیره ۳۶ مسابقه بدون شکست آرژانتین را قطع کرد و به آرژانتینی‌ها اجازه نداد رکورد ۳۷ مسابقه بین‌المللی بی‌شکست را که در اختیار ایتالیا است، بشکنند.             

بیشتر از فوتبال