معاون وزیر دفاع آمریکا به منطقه سفر می‌کند

کالین کال با هدف تقویت امنیت و حفظ نظم بین‌المللی به اسرائیل، بحرین و امارات متحده عربی می‌رود

او همچنین قرار است از یگان رزمی ۵۹ و ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، که مشارکت عملیاتی‌شان بر امنیت آب‌های بین‌المللی متمرکز است، بازدید کند‌ـ CHIP SOMODEVILLA/GETTY IMAGES VIA AFP

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به‌منظور تاکید بر اهمیت همکاری نزدیک واشنگتن با متحدان و شرکایش برای تقویت امنیت جهانی، یک مقام بلندپایه پنتاگون در هفته جاری به امارات متحده عربی و سایر کشورهای منطقه سفر می‌کند.

به گزارش نشنال نیوز، کالین کال، معاون وزیر دفاع، در این سفر همچنین بر ضرورت همکاری متحدان برای حفظ رونق و رفاه منطقه تاکید خواهد کرد.

این مقام پنتاگون روز سه‌شنبه ۲۴ آبان وارد اسرائیل شد و قرار است در راس گروه رایزنی سیاست دفاعی در مورد منافع مشترک دو کشور گفت‌و‌گو کند.

به گفته دیوید هرندن، سخنگوی پنتاگون، او همچنین با مقام‌های ارشد وزارت دفاع اسرائیل دیدار و از برخی شرکت‌های فناوری دفاعی بازدید می‌کند تا عملکرد جدیدترین قابلیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی را ببیند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرندن گفت: «جی‌ام‌دی مهم‌ترین مجمع دفاعی دوجانبه برای پیشبرد مشارکت دفاعی آمریکا و امارات متحده عربی از جمله منافع امنیتی مشترک و طیف وسیعی از اهداف است.»  

سفر کالین کال به امارات متحده عربی پس از آن صورت می‌گیرد که دو کشور قراردادی راهبردی برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در حوزه انرژی پاک امضا کردند.

به گزارش نشنال نیوز، این مقام بلندپایه پنتاگون در سفر به بحرین نیز در مورد پیشبرد اهداف امنیتی مشترک در مجمع «گفت‌‌و‌گوی منامه» در موسسه مطالعات راهبردی سخنرانی خواهد کرد.

او همچنین قرار است از یگان رزمی ۵۹ و ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، که مشارکت عملیاتی‌شان بر امنیت آب‌های بین‌المللی متمرکز است، بازدید کند.