درخواست پاپ فرانسیس از کشیش‌ها و راهبه‌ها:‌ فیلم‌های پورن تماشا نکنید

پاپ گفت راه‌های دسترسی به محتوای پورن را از گوشی‌هایتان پاک کنید تا وسوسه نشوید

او چندین بار بابت مسائل مختلف عذرخواهی کرده است، که عذرخواهی درباره آزار جنسی در کلیسای کاتولیک شاخص‌ترینش است - Filippo MONTEFORTE / AFP

پاپ فرانسیس به کشیش ها و راهبه ها درباره تماشای فیلم‌های پورنوگرافی آنلاین هشدار داد و از آنان خواست برای این که در دام وسوسه گرفتار نشوند، چنین تصاویر و ویدیوهایی را از روی تلفن‌های خود پاک کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان، درباره مسئله استفاده مسئولانه از رسانه‌های اجتماعی گفت که تماشای فیلم‌های جنسی و محتوای پورن روی شبکه اینترنت، «کراهتی است که بسیاری از افراد دارند، مردان و زنان بسیار و حتی کشیش‌ها و راهبه‌ها. از همین جاست که شیطان وارد می‌شود و ایمان کشیش را سست می‌کند.»»

پاپ فرانسیس ۸۵ ساله، این سخنان را در دیدار با طلبه‌های مسیحی محصل در رم و کشیش‌ها در روز چهارشنبه (۲۶ اکتبر) ایراد کرد. 

پاپ گفت که مقصودش فقط فیلم‌های مجرمانه با محتوای ‌های جنسی، مانند «سواستفاده از کودکان» نیست، بلکه منظورش «پورنوگرافی عادی» است. او سپس کشیش‌های آینده را ترغیب کرد که چنین فیلم‌ها و اپلیکیشن‌هایی را از روی گوشی‌های تلفن خود پاک کنند تا «عامل وسوسه‌کننده در دسترس‌شان نباشد.»

پاپ فرانسیس گفت ۳۰ سال پیش و زمانی که تازه اسقف شده بود گوشی تلفنی به او دادند که «به اندازه یک لنگه کفش» بود و او پس از فقط یک بار تلفن زدن به خواهرش آن را پس داد. او درباره مزايا و خطرات اینترنت و ابزار ارتباط دیجیتال گفت: «دنیای من نیست، اما باید از آن استفاده کنید.»

او بابت به کار بردن کلمه «پورن» از مخاطبانش عذرخواهی کرد اما گفت این یک واقعیت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاپ فرانسیس، در دورانی که بر مسند رهبری کاتولیک‌های جهان تکیه زده، در مقایسه با اسلاف خود در مواردی مواضع صریح و کمتر محافظه‌کارانه اتخاذ کرده است. دعوت او از مدافعان حقوق همجنس‌گرایان به واتیکان، از جمله موارد مناقشه‌برانگیزی به شمار می‌رود ک تعجب جهانی را برانگیخت و موجب برخاستن صداهای مخالف در داخل کلیسای واتیکان شد.

در ۹ سال تصدی پاپ فرانسیس بر واتیکان، او چندین بار بابت مسائل مختلف عذرخواهی کرده است، که عذرخواهی درباره آزار جنسی در کلیسای کاتولیک شاخص‌ترینش است.

او در سال ۲۰۱۸ در نامه‌ای به اسقف‌های شیلی بابت کوتاهی خود در رسیدگی به یک رسوایی آزار جنسی پوزش طلبید.

در آن زمان کلیسای کاتولیک با اتهاماتی به لرزه درآمد که گفته شد پاپ فرانسیس از آن مطلع بود و سورفتار جنسی یک کاردینال آمریکایی را لاپوشانی کرده بود.

در سال ۲۰۲۰ نیز حساب رسمی پاپ در اینستاگرام، عکسی از یک مدل نیمه‌برهنه برزیلی را پسندیده بود. حساب کاربری پاپ در اینستاگرام با هشت میلیون و ۹۰۰ هزار دنبال‌کننده، را گروهی از افراد اداره می‌کنند و به دنبال این رسوایی، واتیکان اعلام کرد درباره آن تحقیق می‌کند. این مدل برزیلی ادعا کرد که پس از «لایک» حساب کاربری پاپ ۶۰۰ هزار دنبال‌کننده جدید پیدا کرده و شاید به این ترتیب به بهشت برود.

اخیرا نگرانی‌هایی درباره وضع سلامتی پاپ فرانسیس در رسانه‌ها مطرح شده است و گزینه بازنشتگی او به میان آمده است. پاپ فرانسیس بر این امر که ممکن است فعالیت‌هایش و به‌ویژه سفرهای جهانی‌اش را کاهش دهد، صحه گذاشته است. او در ماه دسامبر، سالخورده‌ترین پاپ مشغول به خدمت از سده ۱۸۰۰ به این سو خواهد بود.

بیشتر از جهان