خواهر رضا حقیقت‌نژاد: «من حتی نمی‌دانم الان رضایم کجاست»

وزارت خارجه آمریکا خواهان بازگرداندن فوری پیکر این روزنامه‌نگار سرشناس به خانواده‌اش شد

وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن ابراز انزجار از ربایش پیکر رضا حقیقت‌نژاد به دست ماموران سپاه پاسداران، خواهان بازگرداندن فوری پیکر این روزنامه‌نگار سرشناس و باسابقه به خانواده‌اش شد - رادیوفردا

پس از دو روز از ربایش پیکر رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی، در فرودگاه شیراز توسط نیروهای امنیتی،  خواهر او روز جمعه ششم آبان‌ماه در اینستاگرام خود از فشار دستگاه‌های امنیتی به خانواده حقیقت‌نژاد خبر داد.

سارا حقیقت‌نژاد در پیامی که در اینستاگرام منتشر کرده، نوشته است که «هیچ‌کس جوابی به ما نمی‌دهد، هر لحظه ما را تهدید می‌کنند که رضا را بدون حضور شما دفن می‌کنیم.»

روز چهارشنبه خبری منتشر شد که بر اساس آن ماموران اطلاعات سپاه پاسداران پیکر رضا حقیقت‌نژاد، خبرنگار ایرانی ساکن جمهوری چک را پس از منتقل شدن به ایران ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

سارا حقیقت نژاد در یادداشت خود با اشاره به اینکه مقامات محلی اجازه دفن برادرش را صادر کرده بودند، نوشته است: «من تمام شب را نشستم، تا ساعت یک فرا رسد، اما افسوس که آن شب صبح شد و برادرانمان آمدند و تو را در عین ناباوری ربوده بودند.»

سارا حقیقت‌نژاد با اشاره به «شوکی» که در اثر مرگ رضا و همین طور ربودن جسدش به خانواده حقیقت‌نژاد وارد شده نوشت: «حتی نمی‌توانیم تو را هیچ جا پیدا کنیم و هیچ کس پاسخگوی ما نیست. الان دو روز برادرانم از استرس به مرز دیوانگی رسیدند. پدر داغون‌تر و از همه مهم‌تر مادرم که حتی دیشب حالش بد شد.»

پیشتر وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن ابراز انزجار از ربایش پیکر رضا حقیقت‌نژاد به دست ماموران سپاه پاسداران، خواهان بازگرداندن فوری پیکر این روزنامه‌نگار سرشناس و باسابقه به خانواده‌اش شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رادیو فردا یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه پنجم آبان گفت: «رهبری جمهوری اسلامی با ربایش پیکر رضا بار دیگر ثابت کرد که تا چه اندازه از روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی که خلاف‌کاری‌هایش را افشا می‌کنند، حتی پس از مرگ‌شان، هراس دارد.»

او در ادامه گفت: «ما انزجار خود را از گزارش‌ها مبنی‌بر ربایش پیکر رضا به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی‌که برای خاک‌سپاری در شهر زادگاهش (به ایران) بازگردانده شده بود، اعلام می‌کنیم. ما به عزیزان رضا حقیقت‌نژاد تسلیت می‌گوییم. بنا بر تمام روایت‌ها، او روزنامه‌نگاری درخشان و متعهد به آزادی بیان و پرده برداشتن از حقیقت بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین از حکومت جمهوری اسلامی خواست تا به «ارعاب خشونت‌آمیز» روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در سراسر دنیا پایان بدهد.

مادر رضا حقیقت‌نژاد، نیز روز پنجشنبه از ربوده شدن پیکر فرزندش گلایه کرد و از رسانه‌ها و شهروندان ایرانی درخواست کرد تا صدای اعتراض او را به گوش همگان برسانند. بر اساس آخرین اخبار، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی پیکر رضا حقیقت‌نژاد را که برای خاکسپاری به ایران منتقل شده بود، در فرودگاه شیراز ربودند تا مراسم خاکسپاری عمومی او در شیراز برگزار نشود.

جیمی فلای، مدیر کل رادیو اروپای آزاد و رادیو آزادی، این اقدام و آزار و اذیت خانواده این روزنامه نگار را «شرم‌آور و نفرت انگیز» خواند.

رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی و همکار ما در رادیو فردا به دلیل عوارض بیماری سرطان در بیمارستانی در آلمان فوت کرد. او در ماه‌های گذشته مشغول درمان نوع پیشرفته‌ای از بیماری سرطان روده بود ولی به دلیل پیشرفت بیماری اقدامات درمانی ناموفق بود.