فراخوان تشکیل زنجیره انسانی در جهان برای پشتیبانی از خیزش سراسری مردم ایران

زنجیره‌های انسانی قرار است روز شنبه هفتم آبان به دعوت حامد اسماعیلیون در سراسر جهان تشکیل شود

همبستگی ایرانیان خارج کشور با معترضان در ایران به نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم با جمهوری اسلامی تبدیل شده است. PS752Justice

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی فراخوان تشکیل «زنجیره انسانی» صادر کردند. این زنجیره قرار است روز شنبه ۲۹ اکتبر (هفت آبان) در شهر‌های مختلف جهان برگزار شود.

در فراخوان این انجمن که حامد اسماعیلیون سخنگوی آن است، نوشته شده «وقتش رسیده است.»

این انجمن در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: «در نظر داریم در روز ۲۹ اکتبر زنجیره‌های انسانی در سراسر دنیا تشکیل دهیم.»

دو فراخوان قبلی این انجمن برای تظاهرات ایرانیان خارج از کشور در روزهای دهم و ۲۲ اکتبر با استقبالی بی‌نظیر همراه شده بود.

در تجمع هفته گذشته برلین براساس اعلام پلیس آلمان، دست‌کم ۸۰ هزار نفر حضور داشتند که یکی از بزرگ‌ترین کارزارها و تظاهرات‌ها ایرانیان طی چهار دهه گذشته است.

این تجمع با برخی حواشی و انتقاد‌ها هم همراه شد که حامد اسماعیلیون در واکنش به آن اعلام کرد: «توجه کنید که اولین‌بار بود چنین جمعیتی شکل می‌گرفت و همیشه در اولین بارها اشتباهاتی هست، اما اشتباهات را به گردن می‌گیریم و در تجمعات بعدی با دقت بیشتری عمل خواهیم کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسماعیلیون اضافه کرده است: «موضع ما هم در مورد تمامیت ارضی ایران همان چیزی‌ست که از ایران شنیده می‌شود.»

به نوشته او «وقتی همه‌ اقوام در کنار یکدیگر جلوی دشمنی مشترک ایستاده‌اند، ایران مساله‌ اصلی‌ است.»

حامد اسماعیلیون که خانواده خود را در هواپیمای سرنگون شده اوکراینی بر فراز شهر تهران از دست داده است، با آغاز اعتراض‌های سراسری در ایران به یکی از مهمترین فعالان آن تبدیل شده است.

او تاکنون هماهنگی تظاهرات ایرانیان در ۱۵۰ شهر دنیا و تجمع بزرگ برلین را برعهده داشته و برای تشکیل زنجیره انسانی در کشور‌های مختلف هم فراخوانی صادر کرده است.

گروهی از فعالان سیاسی و مدنی هم با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات و تلاش‌‌های او برای سازماندهی تجمعات و تظاهرات اعلام حمایت کرده‌اند.

اسماعیلیون همچنین کارزاری اینترنتی راه‌اندازی کرده که خواستار اخراج سفرای جمهوری اسلامی از بسیاری از کشور‌هاست که تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر آن را امضاء کرده‌اند.