هدایت پهپاد بدون گواهینامه ممنوع می‌شود

افرادی که بدون دوره آموزشی آنلاین پهپاد‌های خود را به پرواز درآورند ۱۰۰۰ پوند جریمه می‌شوند

pixabay/از روش جدید برای بازگرداندن پهپادهای گم شده به مالکان آن‌ها کمک گرفته می‌شود

رئیس بخش امنیت پرواز در اتحادیه خلبانان می‌گوید، بسیار ضروری است که مردم را به استفاده مسئولانه از پهپادها تشویق کنیم تا از برخورد آن‌ها با هواپیماها جلوگیری شود.

از این به بعد، کاربران پهپاد در بریتانیا باید یک آزمون تئوری آنلاین بگذرانند و با پرداخت هزینه سالانه ۹ پوند به‌عنوان هدایت‌کننده پهپاد ثبت‌نام کنند، در غیر این صورت ۱۰۰۰ پوند جریمه خواهند شد.

کودکان یا بزرگسالانی که قصد به پرواز درآوردن پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین، مانند هواپیمای مدل، به وزن حداقل ۲۵۰ گرم، را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند تا نشان دهند که می‌توانند این کار را «بدون خطر و قانونی» انجام دهند.

طبق مقررات جدید سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا، کسانی که در این آزمون رد شوند یا تا ۳۰ نوامبر ثبت‌نام نکنند، با جریمه نقدی به مبلغ حداکثر ۱۰۰۰ پوند مواجه خواهند بود.

دکتر راب هانتر، رئیس بخش امنیت پرواز در اتحادیه خلبانان، بالپا، می‌گوید بسیار ضروری است که مردم را به استفاده مسئولانه از پهپادها تشویق کنیم تا از برخورد آن‌ها با هواپیماها جلوگیری شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید: «مدتی است که از مردم می‌خواهیم پهپادهای خود را ثبت کنند چون معتقدیم پهپادها نیز مانند سایر وسایل نقلیه – اعم از هوایی و زمینی – باید ثبت شوند.»

ثبت‌نام کنندگان یک شناسه اختصاصی دریافت می‌کنند که باید روی پهپاد آنها نصب شود. فرآیند دریافت این شناسه ۹ پوند هزینه دارد و هر سال باید تمدید شود.

آزمون تئوری شامل ۲۰ سؤال چندگزینه‌ای است، و برای گذراندن آن، متقاضی باید حداقل به ۱۶ سؤال پاسخ درست بدهد. متقاضی می‌تواند هر چند بار که لازم باشد در این آزمون شرکت کند.

مشاهده پهپادها در فرودگاه گاتویک در دسامبر سال گذشته باعث شد که حدود ۱۰۰۰ پرواز لغو شوند یا به میزان ۳۶ ساعت زمان آن‌ها جابجا شود. این وضعیت در آستانه کریسمس بیش از ۱۴۰ هزار مسافر را تحت تأثیر قرار داد.

در سال جاری، به خاطر فعالیت پهپادها، چند فرودگاه دیگر، از جمله هیترو، نیز ناچار شده‌اند پروازهایشان را تعلیق کنند.

طبق آمار «هیئت ایرپراکس بریتانیا»، در سال ۲۰۱۸، تعداد ۱۲۵ مورد نزدیک شدن بیش از حد پهپاد به هواپیما گزارش شده است که در مقایسه با ۹۳ مورد در سال قبل از آن بیش از یک سوم افزایش یافته است.

در ماه مارس، منطقه پرواز ممنوع برای پهپادها در اطراف فرودگاه‌ها از ۱ کیلومتر به ۵ کیلومتر افزایش داده شد.

از پلاتفورم جدید همچنین برای بازگرداندن پهپادهای گم شده به مالکان آن‌ها کمک گرفته خواهد شد.

به افرادی که پهپاد آنها گم شده است توصیه می‌شود که مشخصات آن را در پلاتفرم «درونز ری‌یونایتد» منتشر کنند، و همین‌طور از یابندگان پهپاد تقاضا می‌شود که روی دستگاه دنبال شماره ثبت آن بگردند و مشخصات آن را در پلاتفرم آنلاین وارد کنند.

جاناتان نیکلسون، دستیار مدیر ارتباطات سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا، می‌گوید: «با این خدمات می‌خواهیم چیزی را به جامعه برگردانیم، می‌خواهیم به مالکان و هدایت‌کنندگان مسئول پهپادها کمک کنیم تا پهپادهای گم‌شده خود را پیدا کنند و به پرواز دادن آن‌ها ادامه دهند.»

«ما می‌خواهیم پلاتفرم «درونز ری‌یونایتد» به سرویسی اساسی و ارزشمند برای جامعه پهپادها تبدیل شود – می‌خواهیم این پلاتفرم اولین نقطه تماس و مراجعه برای کسانی باشد که پهپادی را گم کرده‌اند یا یافته‌اند.

در تهیه این گزارش از مطالب خبرگزاری پرس اسوسييشن استفاده شده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech

 

© The Independent

بیشتر از زندگی