مراسم خاکسپاری سید بحرالدین، فرمانده جبهه مقاومت، تحت نظر طالبان برگزار شد

طالبان هفته گذشته سید بحرالدین را به اسارت گرفتند و سپس سر بریدند

این فرمانده جبهه مقاومت پنج روز پیش در شیوه بدخشان، به اسارت طالبان درآمد و سر بریده شد- عکس از ایندیپندنت فارسی

منابعی در بدخشان از تشییع پیکر سید بحرالدین، فرمانده جبهه مقاومت ملی، در بدخشان با حضور صدها تن از اهالی منطقه خبر می‌دهند. گفته می‌شود هواداران سید بحرالدین پیکر او را روز دوشنبه در منطقه «دشت شهدا» فیض‌آباد، مرکز استان بدخشان، به خاک سپرده‌اند.

به گفته این منابع، طالبان به مردم اجازه نداده بودند پیکر این فرمانده جبهه مقاومت را به خاک بسپارند اما اهالی یفتل به هشدارهای طالبان توجهی نکردند و مراسم تشییع را انجام دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه مقاومت ملی روز پنجشنبه، ۲۰ اکتبر، خبر کشته شدن سید بحرالدین آغا، از فرمانده مهم این جبهه در بدخشان، را تایید کرد.

گفته می‌شود طالبان پس از چندین روز درگیری با نیروهای تحت رهبری سید بحرالدین آغا، او را در منطقه شیوه به اسارت گرفتند و سپس سر بریدند. هشت تن از همراهان این فرمانده نیز پس از اسارات تیرباران شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان دو روز پیش اعلام کردند که در عملیاتی ضد جبهه مقاومت در بدخشان، ۳۸ عضو این جبهه را کشته و ۷۸ تن را اسیر کرده‌اند.

از کشته شدن عبدالحمید مجاهد در درگیری‌های بدخشان هم گزارش‌هایی در دست است اما پیکر این فرمانده جبهه مقاومت تاکنون پیدا نشده است.

جبهه مقاومت اعلام کرده بود که طالبان در مناطق راغ‌ها، ارغنج‌خواه، شیوه و یفتل بدخشان به نیروهای مقاومت حمله کردند و این درگیری حدود ۱۰ روز ادامه داشت. گفته می‌شود در این درگیری‌ها، به طالبان نیز تلفات سنگینی وارد شده است. برخی منابع می‌گویند حدود ۷۰ طالب از جمله پنج فرمانده طالبان در بدخشان کشته شده‌اند.

فرماندهی نیروهای مقاومت در این درگیری‌های چندروزه در بدخشان را سید بحرالدین و عبدالحمید مجاهد بر عهده داشتند.

سید بحرالدین آغا اهل یفتل پایین و از فرماندهان جمعیت اسلامی بود. او در مقاومت نخست ضدطالبان نیز از فرماندهان نیروهای مقاومت در بدخشان بود. عبدالحمید مجاهد نیز از اعضای جمعیت اسلامی بود که عضو طالبان شد. او چند هفته پیش از طالبان جدا شد و با نیروهایش، به جبهه مقاومت ملی پیوست.