انتقام‌گیری طالبان در پنجشیر؛ طالبان ۱۹ غیرنظامی را به رگبار بستند

ده‌ها طالب مسلح به رهبری ملا یعقوب به پنجشیر رفته‌اند

در ماه‌های اخیر چندین جبهه ضد طالبان در نواحی گوناگون افغانستان ایجاد شده است- ایندیپندنت فارسی

منابع ایندیپندنت فارسی تایید کردند، پس از آنکه در درگیری‌های اخیر در پنجشیر تلفات سنگینی از سوی جبهه مقاومت ملی بر طالبان وارد شد، نیروهای طالبان به شهرستان دره در منطقه دره عبدالله‌ خیل رفتند و  حدود  ۱۹ غیرنظامی را از خانه‌ها و در خیابان‌ها بازداشت کردند و به گلوله بستند.

شماری از بستگان این قربانیان به ایندیپندنت فارسی گفتند که ملا فقیر، گل‌محمد خان و همسرش، سمیع خان، جلیل احمد، سعدالدین، و گل‌زمان در روستای عبدالله خیل، خالد در قعله ترخه، عبدالقادر در قلعه اسفندیار، دو جوان در روستای تندخو، و هشت تن دیگر که هویت دو تن از آنان هنوز شناسایی نشده است، جزو قربانیانی بودند که طالبان آنان را در شهرستان دره، با رگبار گلوله به قتل رساندند.

شماری از بستگان این قربانیان با ابراز نگرانی از حضور کاروان بزرگی از طالبان در شهرستان دره، گفتند که به تدفین عزیزان خود مشغولند.

به گفته منابع خبری، هنوز جسد‌های برخی از قربانیان در محل مانده است و طالبان به هیچ کس اجازه نمی‌دهند به آنجا نزدیک شود. کارمندان «سره میاشت» گفتند که می‌خواستند برای بردن جسدهای قربانیان به شهرستان دره وارد شوند، اما نیروهای طالبان به هیچ شخص و نهادی اجازه نمی‌دهند که از منطقه «دوآب» عبور کند و به شهرستان دره برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منابع ایندیپندنت فارسی، طالبان به چند زن اجازه داده‌اند که جسدهای دو تن از نزدیکان خود را از آن محل به خانه ببرند.

جمعه شب گذشته، ۱۶ اردیبهشت (۶ مه)، در نبرد «جبهه مقاومت ملی» با طالبان در شهرستان‌های دره، آبشار(دره هزاره) و شتل در حدود ۶۰ طالب کشته شدند. با آنکه طالبان نخست وقوع درگیری با نیروهای جبهه مقاومت ملی را در پنجشیر انکار می‌کردند، اما سخنگوی این گروه در پنجشیر کشته شدن شش طالب را تایید کرده است. تصویرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که طالبان جسدهای نیروهای خود را با هلیکوپتر به مراکز استان‌ها انتقال می‌دهند.  

در همین حال، منابعی نیز از حضور ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان، و ملا برادر، معاون نخست‌وزیر این گروه، با کاروان بزرگی از نیروهای قطعات بدری موسوم به «انتحاریان» در پنجشیر، برای راه‌اندازی یک عملیات نظامی خبر می‌دهند. نیروهای «جبهه مقاومت ملی» در اندراب بغلان، تخار، و بدخشان نیز به نبرد با طالبان‌ مشغولند. 

در ماه‌های اخیر چندین جبهه ضد طالبان در نواحی گوناگون افغانستان ایجاد شده است. در حمله‌های یک هفته اخیر نیروهای «جبهه مقاومت ملی»، «جبهه آزادی»، و «تحریک ملی آزادی افغانستان» در حدود ۱۰۰ طالب در شمال، جنوب، و جنوب شرقی کشور کشته شده‌اند.

بیشتر از جهان