ارسال ۵۰ هزار نامه به پارلمان اروپا برای همراهی با مردم ایران

ایرانیان ساکن اروپا با ارسال کارت پستال‌هایی، از پارلمان اروپا خواستند در کنار مردم ایران بایستد

آن‌ها با ارسال این نامه‌ها پنج خواسته عمده خود از پارلمان اروپا را مطرح کردند - ایندیپندنت فارسی

جمعی از ایرانیان ساکن اروپا در حمایت از خیزش سراسری مردم ایران، اقدام به ارسال کارت پستال‌هایی به پارلمان اروپا کردند. در این نامه‌ها، بیش از ۵۰ هزار نفر از ایرانیان سراسر اروپا با اشاره به اعتراض‌های شکل‌گرفته در ایران پس از قتل مهسا امینی و اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی»، نتیجه پیروزی مردم ایران در این اعتراض‌ها را آرامش و ثبات برای جوامع دموکراتیک و جهان عنوان کردند.

آن‌ها با ارسال این نامه‌ها، پنج خواسته عمده خود از پارلمان اروپا را مطرح کردند. اولین خواسته این گروه از ایرانیان خارج از کشور حمایت از مردم بی‌دفاع ایران و حمایت عملی از آن‌ها است. آن‌ها همچنین درخواست کردند به‌دلیل خشونت‌ها، قتل‌ها و زندانی شدن معترضان و فعالان سیاسی، سفیران ایران احضار شوند.

ایرانیان در توضیح سومین خواسته‌شان با اشاره به لزوم اعمال تحریم‌ها علیه مسئولان جمهوری اسلامی، نوشتند: «تحریم‌های گسترده انفرادی بر همه عوامل و مسئولان جمهوری اسلامی، و اعضای سپاه پاسداران اعمال کنید. ‌ما خواستار اخراج فرزندان و بستگانشان در اروپا هستیم.»

آن‌ها همچنین خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران شدند و در مورد این خواسته خود نوشتند: «اقدام برای توقف مذاکرات در حال انجام در مورد انرژی هسته‌ای تا رسیدن مردم ایران به حق و خواسته‌هایشان و گنجاندن شرط اول رعایت حقوق بشر در همه قراردادها.»

ایرانیان در آخرین خواسته خود نیز به محاکمه سران جمهوری اسلامی اشاره و از پارلمان اروپا درخواست کردند نشان دهد که افراد دخیل در خشونت‌های رژیم جمهوری اسلامی را در صورت ورود به خاک اروپا و وجود شرایط قانونی، می‌توان به جرم «جنایت علیه بشریت» محاکمه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایرانیان ساکن کشورهای اروپایی از جمله آلمان، سوئد، فنلاند، نروژ، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، و رومانی همچنان به ارسال این کارت‌ها به پارلمان اروپا ادامه می‌دهند. پدرام فرهادی‌فر، یکی از مسئولان این پویش، در گفت‌و‌گو با ایندیپندنت فارسی، با اعلام این خبر که ایرانیان ساکن اروپا می‌توانند با ارسال پیام در رسانه‌های اجتماعی، در این پویش شرکت کنند و گفت تا امروز، حدود ۵۰ هزار کارت با حمایت ایرانیان ساکن اروپا در حال ارسال به پارلمان اروپا است. او همچنین در ادامه، اشاره کرد که برای این پویش هیچ‌گونه کمک مالی دریافت نمی‌شود و شهروندان با دریافت این کارت‌ها، فقط باید تمبر خریداری کنند و آن را به صندوق پست بیندازند.

فرهادی‌فر ضمن اشاره به استقبال بی‌نظیر ایرانیان از این پویش، گفت ۵۰ هزار کارت پستال دیگر در حال آماده‌سازی‌ است و این کارت‌ها برای تجمع روز شنبه ۲۲ اکتبر، به برلین آورده می‌شود تا دیگر شهروندانی که از سایر شهرهای اروپا به برلین می‌آیند بتوانند این کارت‌ها را دریافت کنند و برای سایر ایرانیان ساکن شهرهایشان ببرند.

پیش از این، حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین، در فراخوانی دیگر اعلام کرده بود که در همصدایی با خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، روز شنبه ۳۰ مهر، تظاهراتی در شهر برلین برگزار خواهد کرد. پیش‌تر نیز حامد اسماعیلیون برای برگزاری تظاهرات در ۱۵۰ شهر دنیا فراخوان داده بود که تظاهرات ۵۰ هزار نفری ایرانیان ساکن تورنتو با حضور اسماعیلیون یکی از بزرگ‌ترین تجمع‌های ایرانیان علیه جمهوری اسلامی در دنیا بود.