کاخ سفید: در آینده نزدیک توافق با حکومت ایران ممکن نیست

در حال حاضر تمرکز آمریکا روی این مسئله است که چگونه عوامل سرکوب‌‌ سیاسی معترضان در ایران را پاسخ‌گو کند

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، روز پنجشنبه هرگونه احیای قریب‌الوقوع توافق هسته‌ای با حکومت ایران را رد کرد و ارزیابی ضعیفی از مذاکرات طولانی احیای برجام ارائه داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه پنجشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱مهرماه) در گزارشی به‌نقل از سخنگوی کاخ سفید نوشت: البته این ارزیابی به‌این معنا نیست که دولت آمریکا، دیگر تمایلی به احیای توافق هسته‌ای با حکومت ایران ندارد. بلکه در موقعیتی قرار داریم که چنین ظرفیت و چشم‌اندازی در آینده نزدیک دیده نمی‌شود.

به‌گفته سخنگوی کاخ سفید، تمرکز دولت آمریکا در حال حاضر روی این مسئله است که چگونه عوامل سرکوب‌‌ سیاسی معترضان بی‌گناه در ایران را پاسخ‌گو کند.

جان کربی اضافه کرد دولت آمریکا همچنان تلاش می‌کند تا با هماهنگی شرکت‌های فناوری، حتی‌الامکان، شرایط دسترسی آزادانه ایرانیان به شبکه اینترنت را فراهم کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از صحبت‌های روز پنجشنبه‌اش گفت: دولت بایدن همچنان متعهد است تا اجازه ندهد حکومت ایران به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.

کربی اضافه کرد از نگاه دولت بایدن، راه‌کارهای دیپلماتیک، کماکان بهترین گزینه برای جلوگیری از دست‌يابی حکومت ایران به تسلیحات اتمی است.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید همچنین گفت دولت آمریکا آماده است، تا مجموعه تحریم‌های احتمالی دیگری را علیه مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی وابسته به حکومت ایران وضع کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز روز گذشته در اظهارنظری گفت: توافق هسته‌ای با حکومت ایران در حال حاضر در اولویت دولت آمریکا قرار ندارد و گفت‌وگوها برای بازگرداندن برجام بار دیگر در بن‌بست است.

به‌گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دولت بایدن در شرایط کنونی، روی حمایت از معترضان ایران تمرکز کرده است.