کانادا محمدجواد ظریف و شماری از عوامل سرکوب‌های سیاسی در ایران را تحریم کرد

در مجموع نام ۱۷ فرد و سه نهاد وابسته به عوامل سرکوب‌های سیاسی-اجتماعی و دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی، در فهرست تحریم‌های جدید کانادا قرار گرفتند

دولت فدرال کانادا روز پنجشنبه مجموعه تحریم‌های تازه‌ای را علیه برخی از عوامل دستگاه تبلیغاتی، سرکوب‌های سیاسی و ناقضان حقوق و آزادی‌های اساسی در ایران اعمال کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی، علی لاریجانی، رئیس‌ سابق مجلس شورای اسلامی، حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای در موسسه کیهان و سعید مرتضوی، قاضی پیشین دادگاه‌های انقلاب، از جمله کسانی‌‌اند که در فهرست تحریم‌های تازه وزارت خارجه کانادا قرار گرفتند.

 در بیانیه دولت فدرال کانادا، سعید مرتضوی به دلیل دستور شکنجه زهرا کاظمی، روزنامه‌نگار ایرانی-کانادایی که در سال ۲۰۰۳ در زندان اوین تهران به‌قتل رسید تحریم شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غلامرضا ضیایی، رئیس زندان‌های اوین و گوهردشت (از مهر ۱۳۹۶ تا خرداد ۱۳۹۹)، از دیگر عوامل سرکوب‌های سیاسی است که نامش در فهرست تحریم‌های روز پنجشنبه دولت فدرال کانادا قرار گرفت.

در مجموع نام ۱۷ فرد و سه نهاد وابسته به عوامل سرکوب‌های سیاسی-اجتماعی و دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی، در فهرست تحریم‌های روز پنجشنبه کانادا قرار گرفتند.

در بیانیه روز پنجشنبه ۱۲ اکتبر (۲۱ مهرماه) وزارت خارجه کانادا آمده که اتاوا همیشه در کنار ایرانیان و قربانیان رژیم جمهوری اسلامی، از جمله خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس۷۵۲، خواهد بود.

وزارت خارجه کانادا همچنین حکومت ایران را متهم کرده که علاوه بر سرکوب‌های سیاسی-اجتماعی در داخل کشور، با اقدامات خود ثبات و امنیت منطقه را هم بر هم زده است.

دولت فدرال کانادا در بیانیه خود متعهد شده که مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی یا نهادهای وابسته به حکومت ایران نباید هیچ‌گونه حمایت اقتصادی و اجتماعی از کانادا یا شهروندان کانادایی دریافت کنند.

دولت کانادا هفته گذشته هم مجموعه تحریم‌های دیگری را مشخصا علیه بیش از ۱۰هزار تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.

بیشتر از جهان