واژگونی قایق زائران هندو در بنگلادش؛ ۶۶ نفر جان باختند

حدود ۱۰۰ زائر هندو در حال عبور از رودخانه برای رسیدن به یک جشن مذهبی بودند که قایق آن‌ها واژگون شد

دو روز پس از سانحه، گروه‌های امدادگر به دنبال قربانیان می‌گردند-Firoz Al Sabah / AFP

بنا به گفته مقام‌های بنگلادش، امدادگران در شمال این کشور روز سه‌شنبه ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) اجساد بیشتری را از یک قایق مملو از زائران هندو پیدا کردند. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در اثر واژگونی این قایق که یکی از بدترین فاجعه‌هایی است که اخیرا در رودخانه بنگلادش رخ‌ داده است، تاکنون جسد ۶۶ قربانی پیدا شده‌ است.    

دیپانکار روی، یک مقام ارشد دولتی در منطقه پانچاگاره، جایی‌که قایق روز یکشنبه در آن واژگون شد، گفت که دست‌کم ۱۵ نفر دیگر هنوز مفقودند و عملیات جست‌وجو ادامه خواهد داشت.

بر اساس ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های محلی، حدود ۱۰۰ زائر هندو در حال عبور از رودخانه کاراتوآ در منطقه بودا برای رسیدن به یک جشن مذهبی در یک معبد بودند که قایق آن‌ها واژگون شد. درست قبل از وقوع این حادثه، مردم محلی از ساحل رودخانه بر سر قایقرانان فریاد می‌زدند که با احتیاط حرکت کنند.

واژگونی قایق به‌دلیل امکانات ناوبری ضعیف، ازدحام بیش از حد مسافران و نادیده گرفتن قوانین در بنگلادش که حدود ۱۳۰ رودخانه دارد، رایج است. سال گذشته نیز، واژگونی یک قایق دست‌کم ۳۴ کشته بر جای گذاشت و آتش‌سوزی در یک قایق دیگر جان ۳۹ مسافر را گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جامعه هندو، دومین جامعه بزرگ در بنگلادش با اکثریت مسلمان، آماده می‌شود تا یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی خود به نام دورگا پوجا را در ماه آینده جشن بگیرد. بیش از ۹ درصد از جمعیت ۱۶۴ میلیون نفری بنگلادش پیرو آیین هندو هستند و حدود ۳۲ هزار مکان مذهبی در سرتاسر بنگلادش آماده برگزاری این مراسم می‌شوند، جایی‌که بت‌های الهه دورگا مورد پرستش قرار می‌گیرند. 

مقام‌های بنگلادش اعلام کردند که تدابیر شدیدی را برای معابد و مکان‌های مذهبی موقت در نظر گرفته‌اند، زیرا جشن‌های سال‌های گذشته با برخی خشونت‌های جمعی همراه شده بود.

بیشتر از جهان