هند صادرات گندم را متوقف کرد

جنگ در اوکراین و موج شدید گرما که به کاهش تولید منجر شده است از عوامل اصلی افزایش قیمت‌ها است

هند یکی از تولیدکنندگان اصلی گندم جهان است. صادرات گندم هند، نقش تعیین کننده‌ای در امنیت غذایی کشورهای همسایه‌اش دارد - NARINDER NANU / AFP

دولت هند در یک اقدام فوری صادرات گندم را متوقف کرد. هند دلیل این تصمیم را نگرانی از تامین امنیت غذایی در داخل کشور عنوان کرد.

خبرگزاری بلومبرگ بامداد یک‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت، به نقل از یکی از مقام‌های اداره غذا هند نوشت قیمت‌های بالای گندم در داخل کشور، دلیل این امر است.

مقام‌های دولتی هند ابراز امیدواری کرده‌اند که پس از اجرای فوری این تصمیم، قیمت‌ها در داخل کشور کاهش یابد. 

جنگ در اوکراین و موج شدید گرما که به کاهش تولید غلات منجر شده، از عوامل اصلی افزایش قیمت‌ها است.

پس از حمله روسیه، صادرات گندم اوکراین متوقف شده است و شرایط جنگی هم برداشت محصول را برای کشاورزان محلی دشوار کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره کل تجارت خارجی هند هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی سفارش‌های خرید غیر از آن دسته از کشورهایی که برای تامین امنیت غذایی خود به گندم هند نیاز دارند، لغو خواهد شد.

هند یکی از تولیدکنندگان اصلی گندم در جهان است. صادرات گندم هند، نقش تعیین کننده‌ای در امنیت غذایی کشورهای همسایه‌اش دارد.

بنگلادش با جمعیتی در حدود ۱۶۵ میلیون نفر، از واردکنندگان اصلی گندم هند است. هند سال پیش حدود هفت میلیون تن گندم تولید کرد که از این میزان، نزدیک به نیمی به بنگلادش صادر شد. 

روزنامه فایننشال تایمز بامداد یک‌شنبه در گزارشی به نقل از چند کارشناس بازارهای مالی نوشت با این تصمیم، هفته آینده که بازارهای جهانی شروع به کار کنند، خریداران از قیمت‌های جدید غلات شوکه خواهند شد.

بیشتر از جهان