بایدن‌ها در خاکسپاری ملکه بریتانیا در ردیف چهاردهم نشستند

دونالد ترامپ: «زمان خوبی است که رییس جمهوری‌مان با رهبران کشورهای جهان سوم خاص آشنا شود. در بازار مسکن، مانند سیاست و زندگی، مکان و موقعیت همه چیز است»

آنها مدتی جلوی در منتظر ایستادند و سپس به جایگاه خود در ردیف چهاردهم صندلی‌های پشتی هدایت شدند-Dominic Lipinski / AFP

جو بایدن، شاید رییس‌جمهوری قدرتمندترین کشور جهان محسوب شود اما در خاکسپاری الیزابت دوم، ملکه فقید بریتانیا در ردیف چهاردهم و پشت سر شماری از رهبران کشورهای کوچک‌تر یا ضعیف‌تر از آمریکا نشست.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به نشستن بایدن و همسرش در ردیف چهاردهم مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم نوشت: «این اتفاقی است که تنها در دو سال کوتاه برای آمریکا افتاده است. احترامی نیست. در عین حال، زمان خوبی است که رییس جمهوری‌مان با رهبران کشورهای جهان سوم خاص آشنا شود.»

ترامپ در ادامه نوشت: «در بازار مسکن، مانند سیاست و زندگی، مکان و موقعیت همه چیز است.»

در مراسم خاکسپاری ملکه فقید بریتانیا در روز دوشنبه ۲۸ شهریورماه، دو هزار مهمان شامل ۵۰۰ رهبر، پادشاه، نخست‌وزیر، رییس‌جمهوری و شاهزاده حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو و جیل بایدن، همسرش که به دلیل تدابیر امنیتی ناشی از استفاده از لیموزین ضدگلوله ریاست‌جمهوری و به گزارش گاردین به دلیل ترافیک دیرتر از موعد به وست‌مینستر رسیدند، برای مدتی جلوی در معطل ماندند.

به گزارش نیویورک‌پست‌، آنها مدتی جلوی در وست‌مینستر منتظر ایستادند و سپس به جایگاه خود در ردیف چهاردهم صندلی‌های پشتی هدایت شدند. بایدن پشت سر رییس‌جمهوری لهستان و جلوی نخست‌وزیر جمهوری چک نشست. جیل بایدن هم کنار رییس‌جمهوری سوئیس نشسته بود.

اما ردیف‌های جلو‌تر به رهبران کشورهای مشترک‌المنافع یا کشورهایی اختصاص داشت که پادشاه بریتانیا رییس دولت آنها است.

جاستین ترودو، آنتونی آلبانیزی و جاسیندا آردن، نخست‌وزیران کانادا، استرالیا و نیوزیلند همه در ردیف‌های اول مراسم خاکسپاری ملکه بریتانیا نشسته بودند که نخستین خاکسپاری حکومتی این کشور پس از درگذشت وینستون چرجیل در سال ۱۹۶۵ به‌شمار می‌رفت.

بیشتر از جهان