چرا تابوت بلوطین ملکه روکش سربی دارد؟

تابوت ملکه بریتانیا از ۳۰ سال پیش آماده بود

تابوت الیزابت دوم، ملکه فقید بریتانیا که هفته گذشته درگذشت، در حال حاضر در تالار کلیسای وست‌مینستر لندن قرار دارد و تا روز دوشنبه که زمان خاکسپاری است، در این محل باقی خواهد ماند.

پیش‌بینی می‌شود، دست‌کم یک میلیون نفر که ساعت‌ها منتظر مانده‌اند تا روز دوشنبه از صفی که برای ادای احترام به ملکه تشکیل شده است، عبور کنند.

بر اساس گزارش‌ها، بازدید‌کنندگان ساعت‌ها در صف می‌ایستند تا وارد تالار شوند و برای لحظاتی در مقابل تابوت ملکه تعظیم کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سنت‌‌‌ها و تشریفات مراسم تشییع پیکر ملکه پرشمار است و در عین حال پرسش‌ها درباره اینکه تابوت چطور برای مدت زمان طولانی در فضای باز باقی می‌ماند.

تابوتی که پیکر ملکه در آن قرار دارد براساس یک سنت قدیمی خانواده سلطنتی بریتانیا از چوب بلوط انگلیسی و با روکش سرب است. به همین دلیل وزن تابوت بر خلاف جثه ملکه بسیار زیاد است و برای حمل آن دست‌کم به هشت سرباز قوی‌هیکل نیاز بود.

به گزارش مترو، این یک سنت قدیمی در دربار و سلطنت بریتانیا است که قدمت آن به سده‌ها قبل باز می‌گردد. تابوت‌های سربی می‌توانند پیکر متوفی را تا یک سال حفظ کنند. این موضوع، به‌خاطر شیوه خاکسپاری اعضای خانواده سلطنتی مهم تلقی می‌شود.

تابوت با روکش سربی، زنگ نمی‌زند، رطوبت را در خود نگاه می‌دارند و روند تجزیه پیکر متوفی طولانی‌تر خواهد شد. از طرف دیگر، تابوت‌های سربی مانع از انتشار بوی بد یا سموم پیکر متوفی به فضای اطراف می‌شوند.

شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزابت هم در سال ۲۰۲۱ به همین شیوه در یک تابوت سربی به خاک‌ سپرده شد. قرار است تابوت او هم در کنار ملکه در نمازخانه یادبود پادشاه جورج ششم، در عمارت وینزر دفن شود.

تاریخ خیلی دقیقی برای شروع این سنت در دست نیست. با این حال، تابوت الیزابت اول، که در سال ۱۶۰۳ درگذشت هم در محفظه‌ای از سرب قرار داده‌ شد.

بنابر گزارش‌ها، تابوت ملکه الیزابت دوم از ۳۰ سال پیش آماده بود.

بیشتر از جهان