ملکه بریتانیا فقط با دو قطعه جواهر به خاک سپرده می‌شود

پیش‌بینی یک کارشناس امور دربار بریتانیا در مورد جواهراتی که ملکه با آن‌ها به خاک سپرده خواهد شد

خاکسپاری ملکه الیزابت دوم دوشنبه، ۱۹ سپتامبر، انجام می‌شود. ملکه سه‌شنبه ۸ سپتامبر در ۹۶ سالگی درگذشت.

تابوت ملکه پس از برگزاری مراسم تشییع در کلیسای وست‌مینستر لندن به کاخ وینزر انتقال می‌یابد و در آن‌جا کنار والدین و شاهزاده فیلیپ، همسر فقیدش به خاک سپرده می‌شود.

در حالی که تابوت او برای ادای احترام عمومی آراسته به جواهرات است، این حاکم درگذشته احتمالا فقط با چند تکه جواهر منتخب به خاک سپرده شود.

لیزا لوینسون، رئیس روابط عمومی «شورای الماس طبیعی»، معتقد است ملکه با چند عدد از جواهرات ساده‌ترش به خاک سپرده خواهد شد.

لوینسون در مصاحبه با مترو می‌گوید شاید ملکه را فقط با دو قطعه جواهر به خاک بسپارند؛ یکی حلقه طلای ولزی ازدواجش و یک جفت گوشواره مروارید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوینسون پیش‌بینی می‌کند حلقه نامزدی ملکه را احتمالا به شاهدخت سلطنتی، آن، بدهند.

او توضیح می‌دهد: «شاهزاده فیلیپ جوان از نزدیک در طراحی حلقه نامزدی الیزابت که از جنس پلاتین است و ۱۱ الماس طبیعی شامل یک قطعه برلیان و پنج سنگ کوچک‌تر در دو طرف دارد، مشارکت داشت.»

«علیاحضرت تمام عمر خود را وقف میراث خانواده سلطنتی در بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع کرد و جواهراتش بخش مهمی از این میراث محسوب می‌شوند.»

ملکه در مجموعه جواهرات شخصی‌ خود بیش از ۳۰۰ قطعه جواهر داشت؛ از جمله پنج آویز، ۱۵ انگشتر، ۱۴ ساعت مچی، ۴۶ گردن‌بند، ۳۴ جفت گوشواره و ۹۸ گل سینه.

ملکه همچنین حدود ۵۰ تاج داشت که دو مجموعه را تشکیل می‌داد؛ مجموعه جواهرات تاج‌های بریتانیایی که تحت سرپرستی پادشاه فعلی است و مجموعه شخصی ملکه.

تاج‌های مجموعه شخصی آن‌هایی‌اند که از سایر اعضای خانواده به ملکه به ارث رسیده‌اند و نیز تاج‌هایی که خود ملکه آن‌ها را خریده بود. بخش اعظم تاج‌های او در مجموعه شخصی‌اش قرار دارند.

جاش رام، مفسر امور سلطنتی، در مصاحبه با نیویورک پست گفت که بخش اعظم مجموعه تاج‌های ملکه به شاه چارلز سوم ارث می‌رسد و کامیلا، ملکه همسر، و شاید کیت، شاهدخت ولز، از آن‌ها استفاده کنند.

اینجا از تازه‌ترین اخبار مربوط به مرگ ملکه الیزابت دوم باخبر شوید.

© The Independent

بیشتر از جهان