بایدن در مراسم خاکسپاری ملکه سوار لیموزین ضدگلوله‌اش می‌شود

به دلایل امنیتی، برای بایدن معافیت ویژه‌ای صادر شد تا بتواند از کادیلاک زره‌پوش حکومتی ساخت ایالات متحده استفاده کند

بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری جو بایدن می‌تواند برای رفت‌وآمد زمینی به کلیسای وست مینیستر در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت، از لیموزین ضدگلوله مخصوص خود استفاده کند.

به گزارش تایمز، منابع وایت‌هال می‌گویند بایدن به دلایل امنیتی، برای استفاده از این خودرو کادیلاک زره‌پوش حکومتی ساخت ایالات متحده که نام غیررسمی‌‌ آن «هیولا» است، معافیت ویژه‌ دریافت کرد.

تایمز همچنین گزارش می‌دهد سایر سران جی ۷ شامل امانوئل مکرون از فرانسه و امپراتور ناروهیتو از ژاپن نیز قرار است برای خود مجوز ترابری زمینی بگیرند.

البته چنین امکانی برای همه رهبران خارجی فراهم نیست. از اکثریت قریب به اتفاق صدها نفری که قرار است در مراسم یادبود ملکه فقید شرکت کنند، درخواست شده است برای رفت‌وآمد به کلیسا از وسایل نقلیه مشترک استفاده کنند و برای پرهیز از ازدحام در فرودگاه‌های لندن، با هواپیماهای تجاری پرواز کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن می‌تواند از ایستادن در تمام صف‌های ورودی فرودگاه هیترو هم بپرهیزد؛ زیرا هواپیمای بویینگ ۷۴۷ مخصوص روسای‌جمهور ایالات متحده که در اصطلاح ارتش آمریکا به وی‌سی-۲۵ای معروف است، به احتمال زیاد در فرودگاه نیروی هوایی سلطنتی میلدنهال واقع در سافولک به زمین خواهد نشست.

این فرودگاه اگرچه اسما جزو تاسیسات نیروی هوایی سلطنتی است، بیشتر برای پشتیبانی از عملیات‌های نیروی هوایی ایالات متحده استفاده می‌شود و از جمله واحدهای مستقر در آن «یگان صدم سوخت‌گیری مجدد هوایی» است.

بنا بر اعلام کاخ سفید، بایدن همراه جیل بایدن، بانوی اول و بدون حضور هیچ‌یک از روسای‌جمهور پیشین در قید حیات‌ [آمریکا]، در مراسم خاکسپاری شرکت خواهد کرد.

کارین ژان‌-پی‌یر روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا بایدن واقعا مجوز استفاده از خودرو شخصی دولتی‌ در مراسم خاکسپاری ملکه مرحوم را کسب کرده است یا نه گفت که درباره مسائل مربوط به تمهیدات امنیتی رئیس‌جمهوری اظهارنظر نمی‌کند و سایر پرسش‌ها را به دولت بریتانیا ارجاع داد.

© The Independent

بیشتر از جهان