امپراتور و ملکه ژاپن در مراسم خاکسپاری ملکه فقید بریتانیا شرکت می‌کنند

ناروهیتو در دوران تحصیل با ملکه و خانواده سلطنتی بریتانیا ملاقات کرد و به قلعه بالمورال رفت

دولت ژاپن اعلام کرد که ناروهیتو، امپراتور این کشور، به همراه همسرش ملکه ماساکو، در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم شرکت خواهند کرد. خانواده امپراتوری ژاپن از دیرباز روابط نزدیکی با خانواده سلطنتی بریتانیا داشته‌اند و ملکه الیزابت دوم با سه نسل خانواده سلطنتی ژاپن روابط دوستانه داشت.

مراسم خاکسپاری حکومتی ملکه الیزابت دوم که جزو تعطیلات ملی محسوب خواهد شد، روز دوشنبه، ۱۹ سپتامبر، برگزار می‌شود. این اولین مراسم خاکسپاری حکومتی پس از مرگ وینستون چرچیل در سال ۱۹۶۵ است و پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از شخصیت‌های برجسته و مقام‌های سیاسی در آن شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیروکازو ماتسونو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن، به خبرنگاران گفت: «زوج سلطنتی در مراسم تشییع پیکر ملکه فقید بریتانیا حضور می‌یابند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماتسونو افزود: «ملکه الیزابت دوم با سه نسل از خانواده سلطنتی ژاپن ملاقات داشت. او از امپراتور ناروهیتو و همسرش برای بازدید از بریتانیا دعوت کرده بود اما این سفر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد.»

زوج سلطنتی ژاپن از زمان همه‌گیری کرونا، خیلی کم در انظار عمومی ظاهر شده‌اند و این اولین سفر خارجی آن‌ها از زمان نشستن به تخت در سال ۲۰۱۹ است.

ناروهیتو در دهه ۱۹۸۰ در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد و ماساکو نیز در همان دوره به عنوان یک دیپلمات جوان در آنجا درس می‌خواند. ناروهیتو در دوران تحصیل، سه با با ملکه و خانواده سلطنتی بریتانیا ملاقات کرد و به قلعه بالمورال رفت و با ملکه غذا صرف کرد.

آکیهیتو، پدر امپراتور کنونی ژاپن، در مراسم تاجگذاری ملکه در سال ۱۹۵۳ به عنوان ولیعهد (پسر ارشد امپراتور وقت) شرکت کرد.

امپراتور ژاپن، جایگاهی تشریفاتی در سیستم پادشاهی مشروطه است که در راس خانواده سلطنتی ژاپن قرار دارد و رئیس نمادین دولت محسوب می‌شود. با توجه به قانون اساسی ژاپن که در سال ۱۹۴۷ تنظیم شد، امپراتور ژاپن نماد دولت و وحدت مردم است. او قدرت سیاسی ندارد و تنها به عنوان یک نماد ملی عمل می‌کند.

بیشتر از جهان