کرم‌ خوراکی با طعم گوشت گاو در راه است

گروهی از کارشناسان تغذیه در کره جنوبی سعی کردند کرم‌ خوراکی با طعم گوشت قرمز پرورش دهند

به‌گفته هی چو، حشرات یک منبع غذایی مغذی و سالم‌اند که می‌توانند جایگزین مناسبی برای گوشت باشند- EMMANUEL CROSET / AFP

سال‌ها زیادی است که دانشمندان تغذیه و کارشناسان و فعالان زیست محیطی مردم را تشویق می‌کنند که از حشرات خوراکی، به‌عنوان یک منبع مهم پروتئین و سازگار با محیط زیست، استفاده کنند.

حالا گروهی از کارشناسان تغذیه در کره جنوبی سعی کرده‌اند کرم‌های خوراکی با طعم گوشت قرمز پرورش دهند تا شمار بیشتری از مردم راضی شوند که حشرات را سر میز و سفره غذای خود بیاورند.

روزنامه گاردین روز چهارشنبه دوم شهریورماه در گزارشی نوشت بیشتر مردمی که در حال حاضر کرم‌ها یا حشرات خوراکی را تهیه می‌کنند از این حشرات برای حیوان‌های خانگی خود یا به‌‌عنوان طعمه ماهی‌گیری استفاده می‌‌کنند، در حالی که می‌‌تواند به عنوان یک منبع غذایی سالم برای انسان و سازگار با محیط زیست در نظر گرفته شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته هی چو، پژوهشگر دانشگاه «ونک‌ونگ» در کره جنوبی، حشرات یک منبع غذایی مغذی و سالم با مقادیر زیادی اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین با کیفیت بالا هستند که می‌‌توانند جایگزین سالمی برای گوشت باشند.

بسیاری از مردم جهان، مصرف «پروتئین حیوانی» در رژیم غذایی خود را دوست دارند. اما دامداری سنتی، آلوده‌کننده محیط‌زیست به‌شمار می‌رود و یکی از منابع اصلی گازهای گلخانه‌ای است. در حالی که پرورش حشرات، در مقایسه با دامداری سنتی، بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود و به مقدار بسیار کمتری زمین و آب و انرژی نیاز دارد.

به‌رغم امتیازهای زیست‌محیطی و ارزش غذایی که حشرات خوراکی دارند، مردم در اروپا و آمریکای شمالی عموما در مورد خوردن حشرات سخت‌گیری دارند. هرچند طی سال‌های گذشته برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌ها کرم‌ها و حشرات خوراکی را در فهرست غذاهای خود اضافه کرده‌اند.

پژوهشگران امیدوارند با اضافه کردن طعم دهنده‌‌های مختلف، از جمله به کارگیری از «کرم آرد»، طعمی شبیه به گوشت قرمز ایجاد کنند و در نهایت شمار بیشتری از مردم را به مصرف کرم‌های خوراکی ترغیب کنند.

بیشتر از جهان