عربستان سعودی: حج عمره با ویزای گردشگری مجاز است

شهروندان ۴۹ کشور که امکان دریافت ویزای اینترنتی یا فرودگاهی دارند اکنون می‌توانند حج عمره هم به‌جا بیاورند

افرادی که ویزای آمریکا، بریتانیا و شنگن دارند نیز می‌توانند به عربستان سعودی سفر کنند و حج عمره را به‌جا بیاورند- AFP

وزارت حج و عمره عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد افرادی که با ویزای گردشگری از عربستان سعودی دیدن می‌کنند اجازه خواهند داشت طی سفر، حج عمره را نیز به‌جا بیاورند. با این حساب، شهروندان ۴۹ کشور که حق دریافت ویزای اینترنتی یا ویزای فرودگاهی در عربستان سعودی را دارند از این به بعد، می‌توانند به حج عمره هم بروند.

این وزارتخانه در ادامه افزود افرادی که ویزای آمریکا، بریتانیا و شنگن دارند نیز می‌توانند به عربستان سعودی سفر کنند و حج عمره را به‌جا بیاورند. افرادی که با ویزای بازدید خانوادگی از این بزرگ‌ترین اقتصاد خاورمیانه دیدن می‌کنند نیز می‌توانند از طریق نرم‌افزار «ایتمارنا» اقدام کنند و مراسم عمره را به‌جا آورند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عربستان سعودی در روزهای گذشته حصارهایی را که دور کعبه کشیده شده بود برداشته است تا آماده آغاز فصل عمره شود. این حصارها در زمان همه‌گیری جهانی ویروس کرونا کشیده شده بود. این کشور در چند سال گذشته، میلیاردها دلار هزینه کرده است تا مراسم حج را مدرن‌ و به‌روز کند. بخش مهمی از اصلاحات اقتصادی که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، تحت‌عنوان «چشم‌انداز ۲۰۳۰» اعلام کرد به مراسم حج مربوط می‌شود. بر اساس این طرح، عربستان سعودی می‌کوشد تعداد زواری را که سالانه برای حج و عمره به این کشور می‌آیند به ۳۰ میلیون نفر و درآمد حاصل از آن را به ۵۰ میلیارد ریال عربستان سعودی (حدود ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار آمریکا) برساند.

فصل عمره سال ۱۴۴۴ هجری قمری از روز اول محرم (روز اول سال در تقویم قمری) آغاز شده است.

بسته‌های گردشگری که به متقاضیان ارائه می‌شود علاوه بر اماکن مهم و معمول عمره در مکه، امکان بازدید از سایر اماکن مقدس همچون مسجد النبی در مدینه را نیز فراهم می‌کند.

بیشتر از جهان