خطرها و فواید نوشیدن آب مقطر

آب مقطر با آب جوشانده، صاف شده و تصفیه‌شده متفاوت است

با جوشاندن آب به مدت یک دقیقه کامل همه باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زای آب از بین می‌رود-canva

نوشیدن آب بین تمام انسان‌ها مشترک است اما منشا آن و نوع آبی که می‌نوشیم ممکن است تفاو‌ت‌های زیادی با هم داشته باشد. اگر چه فرمول شیمیایی آب همه جا یکسان است اما املاحی که به آن اضافه شده، بسته به راهی که طی کرده تا به ما برسد با هم فرق دارد. افرادی هم در این میان تلاش می‌کنند تا هر چیز اضافه‌ای را از آن زدوده و آب مقطر بنوشند. 

 بر اساس مطالعات، ۹ نوع مختلف آب ازنظر خلوص، هزینه و سلامت وجود دارد و همچنین هدف و منشأ آب‌های مختلف نیز متفاوت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فهرستی که «هلث لاین» تهیه کرده است شامل آب‌های پرمصرفی مانند آب شیر و آب گازدار می‌شود. همچنین موارد تخصصی‌تری را که ممکن است همیشه به‌طور کامل برای شما توصیه نشود در برمی‌گیرد؛ مانند آب مقطر.

آب مقطر چیست؟

آب مقطر آبی است که جوشانده شده تا به بخار تبدیل شود و سپس با خنک شدن، دوباره به حالت مایع درآمده و جمع‌آوری شده است. این فرآیند جوشاندن و جمع‌آوری، تمام مواد معدنی، باکتری‌ها، آفت‌کش‌ها و سایر آلاینده‌ها را از آب حذف می‌کند و به داشتن آبی کاملا خالص و بدون هیچ عنصر خارجی منجر می‌شود.

درحالی‌که نوشیدن آب مقطر خطری ندارد، اما فاقد مواد معدنی مفید برای سلامتی است که آب اغلب در خود دارد. اگر یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، نبود این مواد معدنی به شما آسیبی نمی‌رساند، اما مفید هم نیست. از آنجایی که آب مقطر حاوی هیچ باکتری مضری هم نیست، توصیه می‌شود اگر آب شهر شما به مواد شیمیایی یا آفت‌کش‌های مضر آلوده شده است، به‌جای آب شیر از آب مقطر استفاده کنید.

آب مقطر چه تفاوتی با آب جوشانده یا تصفیه‌شده دارد؟

آب مقطر با آب جوشانده، صاف شده و تصفیه‌شده متفاوت است، زیرا تنها نوعی از آب است که به بخار تبدیل شده و سپس به حالت مایع درآمده است تا کاملا تصفیه شود. با جوشاندن آب به مدت یک دقیقه کامل همه باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زای آب از بین می‌رود. آب فیلتر شده، آب لوله‌کشی است که برای حذف مواد خطرناک از پالایه‌هایی (فیلتر) عبور می‌کند. ناخالصی‌های آب تصفیه‌شده که نوعی آب مقطر است، با یک واحد فراوری آب حذف می‌شود.

انواع دیگر آب

از انواع دیگر آب می‌توان به آب معدنی اشاره کرد که از چشمه‌های معدنی به‌دست می‌آید و برای سلامتی مفید است، اما می‌تواند پرهزینه باشد و در صورت داشتن یک رژیم غذایی سالم، اغلب مصرف آن غیرضروری است.

 آب چشمه ممکن است مواد معدنی سالم زیادی داشته باشد، اما هزینه‌های مصرف آن می‌تواند به‌مرور زمان افزایش یابد و اگر آب آزمایش نشده باشد ممکن است سلامت مصرف‌کنندگان را تهدید کند.

آب می‌تواند گازدار باشد، نوشیدن آن برای افرادی که بی‌طعم بودن آب را دوست ندارند کارآمد است اما جدا از گران بودن، فایده خاصی نیز برای سلامتی ندارد.

بیشتر از زندگی