جوزپه تورناتوره سریال «سینما پارادیزو» را می‌سازد

تورناتوره در مراحل پایانی نگارش فیلمنامه این سریال است و فیلمبرداری در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود

فیلم سینما پارادیزو در نظرسنجی‌های سینمایی همواره یکی از جایگاه‌های برتر را در اختیار دارد - Imdb

فیلم معروف جوزپه تورناتوره به نام «سینما پارادیزو» به یک سریال تبدیل می‌شود. سریال این فیلم شاخص و برنده اسکار را قرار است خود تورناتوره نویسندگی و کارگردانی کند.

به گزارش وب‌سایت ورایتی، فیلم «سینما پارادیزو» درباره یک سینمای شگفت‌انگیز در سیسیل ایتالیا است که در آن، پسری به نام توتو عاشق فیلمسازی می‌شود. این فیلم پرطرفدار با بازی فیلیپ نوآره ساخته شد و موضوع آن سانسور و عشق است. موسیقی معروف این فیلم را نیز انیو موریکونه ساخت.

سینما پارادیزو در سال ۱۹۸۹ جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد و در سال ۱۹۹۰، اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برنده شد و با اکران در ایالات متحده، بیش از ۱۲ میلیون دلار فروش کرد.

فیلم سینما پارادیزو در نظرسنجی‌های سینمایی همواره یکی از جایگاه‌های برتر را در اختیار دارد. گفته می‌شود جوزپه تورناتوره قبل از انتخاب سالواتوره کاسیو برای نقش سالواتوره جوان، از بیش از ۳۰۰ پسر سیسیلی تست بازیگری گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سریال شش قسمتی «پارادیزو» را قرار است تهیه‌کننده برجسته ایتالیایی به نام مارکو بلاردی بسازد. بلاردی گفت که در حال مذاکره با یک پخش‌کننده آمریکایی است تا پس از ساخت سریال، آن را پخش کند.

این تهیه‌کننده ایتالیایی توضیح داد که داستان سریال «پارادیزو» همان داستان فیلم سینمایی خواهد بود اما به شکلی گسترده‌تر و با ابعاد روایی بیشتر به ماجراهای نقش اصلی فیلم می‌پردازد. او اضافه کرد که تورناتوره در مراحل پایانی نگارش فیلمنامه قرار دارد و فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی شده است.

به گفته او، مضامینی که در سریال «پارادیزو» به آن‌ها پرداخته می‌شود، عبارت‌اند از: قدرت مادر، صمیمیت، رابطه جنسی به عنوان تابو، جابه‌جایی‌های اجباری، فرار و تفاوت‌های اجتماعی.

مارکو بلاردی همچنین خبر داد که قصد دارد مستندی درباره چگونگی شکل‌گیری فیلم «سینما پارادیزو» مستندی بسازد اما این پروژه هنوز قطعی نیست.

این تهیه‌کننده که به‌تازگی راه خود را از سهامداران شرکت فیلمسازی قبلی خود جدا کرده و شرکت «بامبو» را تاسیس کرده است، گفت که شرکت جدیدش به‌تازگی با نتفلیکس قرارداد بسته است تا دو یا سه فیلم برتر ایتالیایی را به شکل سریال بسازد.

پروژه‌های دیگری که شرکت بامبو در حال کار روی آن‌ها است، عبارت‌اند از یک سریال تلویزیونی که برای شبکه ایتالیایی «رای» (RAI) درباره فرانکو کالیفانو، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر ایتالیایی، می‌سازد؛ او همچنین سریالی برای شبکه «اسکای» در مورد اوباش میلانی دهه ۷۰ در دست تهیه دارد. فیلم دیگری با عنوان «نسل زد» (Generazione Z) نیز درباره نئونازیسم و فاشیسم امروزی است که یک مورخ و نویسنده ایتالیایی به نام آنتونیو اسکوراتی فیلمنامه آن را نوشته است.

بیشتر از فیلم