بازداشت ۱۲ بازنشسته معترض در اهواز

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که این بازداشت‌ها از سوی سازمان اطلاعات سپاه انجام شده است

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه گزارش داده است که در تجمع روز شنبه بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز ۱۲ نفر دستگیر شدند.

به گزارش کانال تلگرامی این سندیکا، چهار نفر از بازداشت شدگان با نام‌های رهداری، اکبری بیگرانی، برون و گرگان؛ توسط اطلاعات سپاه دستگیر شدند و هم‌اکنون در سلول‌های انفرادی بازداشگاه اطلاعات سپاه هستند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با اعلام اینکه مسئولیت جان بازنشستگان بازداشتی به عهده نظام جمهوری اسلامی است، نوشت: «آقای رهداری عمل بایپس قلب انجام داده و طبق توصیه پزشک فورا نیاز به آنژیو مجدد دارد. آقای اکبری بیرگانی نیز  بیماری‌های متعدد آلزایمر، اعصاب و قلب دارد. آقای گرگان مبتلا به بیماری شدید پوستی و ریه و اعصاب می‌باشد.»

پیش از این نیز سه نفر از بازنشستگان به مدت بیست روز بازداشت شده بودند که نهایتا با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شدند. برخی از بازنشستگان اعلام کردند که در صورت تداوم بازداشت این افراد، تجمع اعتراضی بعدی خود را مقابل دادگستری اهواز برگزار خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر اهواز روز شنبه برای اعتراض به عدم اجرای افزایش دستمزد مصوب شورایعالی کار، در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. بازنشستگان در این تجمع شعار می‌دادند: «فقط کف خیابون به دست میاد حقمون »، «کارگر زندانی آزاد باید گردد سر دادند»، «مصوب شورایعالی کار اجرا باید گردد»، «نه مجلس نه دولت نیستن به فکر ملت.»

بازنشستگان اهوازی در شعارهایشان همچنین خواستار آزادی بازنشستگان زندانی شدند. اسماعیل گرامی از جمله بازنشستگان معترضی است که مدت ۱۷ ماه است که بدون مرخصی و به دلیل شرکت درتجمعات بازنشستگان در زندان به سر می‌برد و به تازگی از زندان فشافویه به زندان اوین منتقل شده است.

اعتراضات بازنشستگان با تصویب افزایش حقوق ده درصدی به اوج رسید. این میزان افزایش حقوق در حالی صورت گرفت که بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق بازنشستگان باید دست کم تا ۳۸ درصد افزایش می‌یافت. اکنون مجلس افزایش حقوق ده درصدی را لغو کرده است و توپ را در زمین دولت انداخته تا تصمیم نهایی برای میزان افزایش حقوق گرفته شود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، که از لغو مصوبه ۱۰ درصد پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس خبر داد، گفت: «هیئت وزیران این فضا را فراهم کند که دولت با ۳۸ درصد موافقت کند و هر چه سریع‌تر پرداخت بازنشستگان در کشور با عدد جدید اعلام شود.»