اعتراض سراسری بازنشستگان با شعارهای «مرگ بر رئیسی و مرگ بر قالیباف»

بازنشستگان در ۱۸ شهر ایران دست به اعتراض زدند؛ مرغداران و شترمرغداران از شهرهای دیگر برای اعتراض به تهران آمدند

روز شنبه دست کم در ۱۸ شهر ایران، بازنشستگان به خیابان آمدند و با شعارهای «مرگ بر رئیسی» و «مرگ بر قالیباف» اعتراض خود را به شرایط موجود در کشور فریاد کشیدند.

شهرهای تبریز، تهران، کرمان، ایلام، زنجان، کرج، خرمشهر، اراک، بابل، اصفهان، شوشتر، مشهد، اردبیل، شوش، رشت، خرم آباد، کرمان و سیرجان از جمله شهرهایی بود که تا لحظه تنظیم خبر تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در آن برگزار شده است.

در تهران نیز نیروهای امنیتی اجازه برگزاری تجمع به معترضان را ندادند و پس از دقایقی از شروع تجمع، بازنشستگانی که مقابل سازمان تامین اجتماعی در تهران تجمع کرده‌ بودند را متفرق و یا بازداشت کردند. بازنشستگان در شهر تهران شعار می‌دادند: «دولت جنایت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند»

تجمع و راهپیمایی اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور کماکان ادامه دارد. افزایش حقوق بر مبنای مصوبات شورای عالی کار خواسته‌ای ست که بازنشستگان تامین اجتماعی در ایران آن را دنبال می‌کنند و دولت با وعده‌هایش هر روز تحقق این خواسته را درحالی که حدود چهار ماه از ابتدای سال می‌گذرد به آینده موکول می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازنشستگان در شهر دزفول باز هم به خیابان آمدند تا مطالبات خود را اعلام کنند. ده‌ها نفر از بازنشستگان دزفول با شعار «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز؛ حقوق بازنشسته، زیر عباست امروز» با راهپیمایی در خیابان‌های دزفول به سمت اداره تامین اجتماعی این شهر رفتند.

بازنشستگان شهر بابل در استان مازندران نیز مقابل اداره تامین اجتماعی این شهر دست به تجمع زدند و با شعارهای «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» و «مصوبات شورا، بدون رنگ و ریا، اجرا باید گردد» اعتراض خود را نسبت به دولت و سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند. معترضان در این تجمع به صورت نمادین یک سفره خالی به همراه داشتند.

اعتراض مرغداران

تعدادی از شترمرغداران و مرغداران از شهرهای مختلف کشور به تهران آمدند تا در خیابان طالقانی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی دست به تجمع اعتراضی زدند. معترضین درحالی که برخی از آن‌ها به نشانه اعتراض تخم شترمرغ به همراهشان داشتند، پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «کشتار یک شترمرغ مولد معادل کشتن هزار گاو آبستن است.»

در هفته‌های گذشته نیز به صورت جسته گریخته تجمع‎هایی در شهرهای مختلف از سوی دامپروران، مرغ‌داران و شترمرغ‌داران برگزار شده بود. گرانی و کمبود نهاده‌های دامی شرایطی نامطلوب برای مرغداران و دامداران ایجاد کرده و بسیاری از واحدهای تولیدی در خطر ورشکستگی و کشته شدن دام‌هایشان قرار دارند. از سوی دیگر حذف ارز ترجیحی نیز باعث شده است که هزینه نهاده‌های دامی در ایران به شدت افزایش پیدا کند.