تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران شرکت داروگر

شهرهای تهران، اهواز، اراک، شوش و کرخه در روز شنبه شاهد اعتراض کارگران و بازنشستگان بودند

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف ایران، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا پیگیر وعده‌ای شوند که دولت هر روز تحقق آن‌ را عقب می‌اندازد.

بازنشستگان تامین اجتماعی شهرهای اهواز، اراک، شوش و کرخه روز شنبه هشتم مرداد ماه در اعتراض به عدم اجرای افزایش مصوب شورایعالی کار در مورد افزایش دستمزد ۱۴۰۱، در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهرها دست به تجمع اعتراضی زدند.

در تصاویر منتشر شده از این تجمع در اهواز فردی دیده می‌شد که علی‌رغم بیماری و مشکل جسمی برای دست یافتن به خواسته‌های بازنشستگان در این تجمع حاضر شده و روی یک صندلی نشسته بود.

 بازنشستگان در این تجمع شعار می‌دادند: «فقط کف خیابون به دست میاد حقمون »، «کارگر زندانی آزاد باید گردد سر دادند»، «مصوب شورایعالی کار اجرا باید گردد»، «نه مجلس نه دولت نیستن به فکر ملت».

بازنشستگان اهوازی در شعارهایشان همچنین خواستار آزادی بازنشستگان زندانی شدند. اسماعیل گرامی از جمله بازنشستگان معترضی است که مدت ۱۷ ماه است که بدون مرخصی و به دلیل شرکت درتجمعات بازنشستگان در زندان به سر می‌برد و به تازگی از زندان فشافویه به زندان اوین منتقل شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر از دوسال است که بطور سراسری دست به تجمعات اعتراضی می‌زنند و می‌گویند تا تحقق مطالباتشان به این اعتراضات ادامه خواهند داد.

یکی از بازنشستگان در شبکه‌های اجتماعی در مورد اقدام دولت برای تحقق خواسته‌های بازنشستگان نوشت: «دولت با قلدری جلوی اجرای مصوبه ۳۸ و ۵۱۵ ایستاد و ظاهرا مقرر کرده سازمان(تامین اجتماعی) دوباره درباره سایر سطوح تصمیم گیری کند. سازمان هم تا این لحظه زیر بار اجرای ۳۸ و ۵۱۵ نرفته و می‌خواهد با رقم پایین‌تری با روسای کانون‌ها به توافق برسد. به نظر تنها راه برای اینکه به وصول کامل مطالباتمان برسیم فقط تجمع است.»

از سوی دیگر کارگران شرکت داروگر تهران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات و معوقات حقوقی‌شان، صبح شنبه هشتم مرداد ماه در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

کارگران معترض با در دست داشتن کاغذ نوشته‌هایی نسبت به عدم پرداخت معوقات حقوق و واریز حق بیمه و عدم تحقق وعده‌های مسئولان این شرکت اعتراض کردند.

پرسنل کارخانه داروگر طی هفته‌های اخیر نیز ضمن برپایی تجمع با اعتراض به عدم افزایش مطالبات مزدی و بیمه‌ای، عدم وجود امنیت شغلی و حذف سرویس‌های ایاب و ذهاب، خواهان رسیدگی مسئولان به خواسته‌های خود شده‌ بودند.

به گزارش دولت بهار، به گفته یکی از کارگران، از اسفند سال گذشته این شرکت به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ داروگر درگیر مشکلات اقتصادی بوده و از آن تاریخ کارگران معوقات پرداختی و حقوقی دارند که هنوز وصول نشده است. کارگران پیشتر نیز چند بار در محوطه شرکت دست به تجمع اعتراضی زده بودئد.