ایوانا ترامپ؛ نگاهی به روابط عاشقانه همسر اول دونالد ترامپ

ایوانا در سال ۱۹۷۷ با دونالد ترامپ، شوهر دومش، ازدواج کرد

ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، که هفته گذشته در سن ۷۳ سالگی درگذشت یکی از مهم‌ترین زنان زندگی دونالد ترامپ بود. آن‌ها رابطه‌ای آمیخته با عشق و نفرت داشتند که سرانجام به یک رابطه دوستانه ختم شد. دونالد ترامپ در مراسم یادبود و تشییع جنازه او شرکت و از او با احترام یاد کرد. اما دونالد ترامپ تنها مرد زندگی او نبود.

ایوانا از پله‌های خانه خود در نیویورک سقوط کرد و در اثر جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد. پلیس مرگ او را حادثه‌ای تصادفی تشخیص داد.

ایوانا با نام کامل ایوانا ماری زلنیچکووا در سال ۱۹۴۹ در چکسلواکی به دنیا آمد و در دهه ۱۹۷۰ از طریق کانادا به ایالات متحده مهاجرت کرد.

اولین ازدواج این مدل سابق از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ با آلفرد وینک مایر بود گه گفته می‌شود بیشتر از آنکه عاشقانه باشد، دوستانه بود. سپس، در حین کار برای بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ با دونالد ترامپ ملاقات کرد.

ایوانا در سال ۱۹۷۷ با دونالد ترامپ، شوهر دومش، ازدواج کرد، اما تنها عضو جدید خانواده و ساکن خانه‌های گران‌قیمت باقی نماند بلکه در تجارت همسرش هم فعالیت می‌کرد و نقش موثری داشت. او در کنار پست مدیر عامل «کسل کازینو» و هتل پلازا، مدیر سازمان ترامپ نیز شد.

ازدواج و همچنین همکاری تجاری آن‌ها با خیانت دونالد ترامپ به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زوج در سال ۱۹۹۰ از هم جدا شدند و طلاق آن‌ها در سال ۱۹۹۲ نهایی شد. طبق گزارش‌ها، او ۱۴ میلیون دلار، یک عمارت ۴۵ اتاقه در کانکتیکات، یک آپارتمان بزرگ در ترامپ پلازا و حق استفاده  محدود از برخی املاک ترامپ را دریافت کرد.

دونالد در ۱۹۹۳ با مارلا ازدواج کرد و این زوج که در سال ۱۹۹۹ از یکدیگر طلاق گرفتند، دختری به نام تیفانی دارند.

ایوانا غم خیانت همسرش را در آغوش کارآفرین ایتالیایی، ریکاردو مازوکلی، تسکین داد. آن‌ها در سال ۱۹۹۵ ازدواج کردند، اما دو سال بعد در ۱۹۹۷ طلاق گرفتند.

در این میان، تمرکز ایوانا تنها بر روی مردان نبود بلکه در حال ساختن امپراتوری خود به‌ عنوان نویسنده چندین کتاب پرفروش، طراح دکوراسیون داخلی و طراح لباس هم بود.

ایوانا در کتاب خاطرات خود با عنوان «بزرگ کردن ترامپ» نوشت: «اهمیتی نداشت که چقدر سرم شلوغ بود، هر روز با بچه‌هایم صبحانه می‌خوردم. هر شب سر شام با آن‌ها می‌نشستم و قبل از اینکه با پیراهن ورساچه برای شرکت در یک مراسم خیریه بیرون بروم، در انجام تکالیفشان به آن‌ها کمک می‌کردم.»

ایوانا بار دیگر در سال ۱۹۹۷ عشق را در کنار اشراف‌زاده ایتالیایی، کنت روفردو گاتانی دل آکوئیلا دآراگونا لواتلی، پیدا کرد که سرانجامی غمبار داشت.

لواتلی، رئیس سابق باشگاه فراری لانگ آیلند، در سال ۲۰۰۵ در ایتالیا در یک تصادف خودرو جان باخت.

ایوانا اندکی بعد با یک ایتالیایی دیگر آشنا شد. او و روسانو روبیکوندی، بازیگر جوان،  در ۱۲ آوریل ۲۰۰۸ با هم ازدواج کردند.

این زوج عروسی سه میلیون دلاری خود را در استراحتگاه مجلل دونالد ترامپ در فلوریدا برگزار کردند، جایی که دخترش ایوانکا به‌عنوان ساقدوش حاضر بود و ۴۰۰ مهمان مراسم  شاهد بودند که قاضی مریان ترامپ بری، خواهر دونالد، ایوانا و همسرش را به عقد هم درآورد.

ایوانا و روسانو اگر چه کمتر از یک سال بعد از هم جدا شدند، اما در طول سال‌ها باز هم بعضی اوقات با هم قرار می‌گذاشتند.

اندکی بعد از آنکه ایوانا گفت دوری راه باعث شده بود روابط عاشقانه گاه‌وبیگاه آن‌ها ادامه پیدا نکند، روبیکوندی در نوامبر ۲۰۲۱ بر اثر عوارض مربوط به سرطان پوست درگذشت. او هنگام مرگ تنها ۴۹ سال داشت.

بیشتر از زندگی