هشدار سازمان دارو و غذای آمریکا درباره وجود ویاگرا در عسل

آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داد که برخی از عسل‌ها و محصولات مبتنی بر عسل حاوی «سیالیس و ویاگرا» است

سیالیس و ویاگرا داروهایی تجویزی‌اند که باید تحت نظر پزشک مصرف شوند --JEAN-CHRISTOPHE VERHAEGEN / AFP

سازمان غذا و دارو در ایالات متحده به مصرف‌کنندگان هشدار داده است که در تعدادی از عسل‌های موجود در  بازار، داروهای «اختلال نعوظ» مردان یافت شده است. 

سازمان غذا و دارو (FDA)، پس از اینکه آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داد که برخی از عسل‌ها و محصولات مبتنی بر عسل حاوی «سیالیس و ویاگرا» است، به چهار شرکت هشدار داد.

سیالیس و ویاگرا داروهایی تجویزی‌اند که باید تحت نظر پزشک مصرف شوند و در صورت مخلوط شدن مواد آن‌ها با سایر داروها، ممکن است موجب کاهش خطرناک فشارخون شوند.

چهار شرکتی که اخطار دریافت کرده‌اند، عبارتند از «یو‌اس رویال هانی» (US Royal Honey)، «ام‌کی‌اس انترپرایز» (MKS Enterprise)، «شوپاکس.کام» (Shopaax.com) و دو شرکت شریک؛ «وان‌ام یواس‌ای» (1am USA Incorporated) و «دی‌بی‌ای پلژر» (dba Pleasure Products USA). 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افزودن دارو به محصولی غذایی، قوانین فدرال ایالات متحده را نقض می‌کند. به این شرکت‌ها ۱۵ روز مهلت داده شده است تا نحوه رسیدگی به این مشکل را بیان کنند، یا توضیح دهند که چرا معتقدند این محصولات قوانین را نقض نمی‌کنند.

در آگهی‌های تبلیغاتی «رویال هانی» ادعا شده است که عسل‌های محصول این شرکت می‌تواند «نشاط و استقامت» را افزایش دهد، و «عسل حیاتی برای مردان» با خاصیت معجزه‌آسا توصیف شده است.  

در توضیحات محصول «عسل سلطنتی مردانه» آمده است: «با استفاده از قوی‌ترین و طبیعی‌ترین منبع قدرت جنسی و تستوسترون – عسل سلطنتی – با شهد گل‌های غنی و ترکیبی از ریشه‌های منتخب برای به حداکثر رساندن تاثیر آن». 

در اخطاریه‌ای که به این شرکت‌ها ارسال شده است، آمده است:« بر اساس بررسی ما از وب‌سایت شما و تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی محصول شما، نقض جدی قانون فدرال غذا، دارو، و آرایشی و بهداشتی (قانون FD&C) مشاهده شده است.» 

سازمان غذا و دارو فهرست مشخصی از محصولات حاوی داروهای «اختلال نعوظ» را منتشر نکرده است، اما اعلام کرده است که در مواردی مانند عسل، مکمل‌های غذایی، و داروهای جدید تایید نشده، یافت می‌شوند.