سازمان غذا و داروی آمریکا بر داروی «رمدسیویر» برای درمان کرونا مهر تایید می‌زند

این دارو مدت لازم برای بهبودی را به میزان یک‌سوم کاهش می‌دهد

آنتونی فاوچی و دونالد ترامپ پیش‌تر از نتیجه مثبت آزمایش این دارو روی مبتلایان به کرونا خبر داده بودند-Ulrich Perrey / POOL / AFP

آزمایش داروی رمدسیویر نشان داد که مدت لازم برای بهبودی از کووید-۱۹ را به میزان یک‌سوم کاهش می‌دهد.

سازمان غذای و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) قصد دارد برای مصرف اضطراری داروی رمدسیویر به منظور درمان مبتلایان به ویروس کرونا مجوز صادر کند.

این داروی ضدویروس برای درمان کووید۱۹ در دست آزمایش است.

هم دکتر آنتونی فاوچی و هم رییس جمهور دونالد ترامپ در مورد این دارو ابراز خوش‌بینی کرده‌اند زیرا طبق نتایج اولیه آزمایش‌ها، مدت بهبودیابی شماری از مبتلایان ویروس کرونا را کاهش داده است. دکتر فاوچی گفت نتایج آزمایش‌ها «خیلی مایه خوش‌بینی» است.

گویا رمدسیویر مدت بهبودیابی را نزدیک به یک‌سوم کاهش می‌دهد اما دکتر فاوچی سرپرست موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی (NIAID) گوشزد کرد نتایج تحقیق‌شان را باید همتایان ارزیابی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت گیلاد ساینس این دارو را برای درمان ابولا تولید کرده بود ولی به دلیل آن که نتایج لازم از آزمایش‌های بالینی به دست نیامد درمان‌کنندگی آن به تأیید نرسید.

گیلاد در تحقیق خود این دارو را در دوره‌های  پنج و ۱۰ روزه برای درمان ۳۹۷ فرد مبتلا به بیماری حاد کووید ۱۹ به کار گرفت و بیش از نیمی از آن‌ها در عرض ۱۴ روز از بیمارستان مرخص شدند.

این شرکت در روز چهارشنبه اعلام کرد که «خبر دارد» تحقیق NIAID به سرپرستی دکتر فاوچی به «داده‌های مثبت و هدف اصلی رسیده است».

دکتر فاوچی گفت: ۳۱ درصد بهبود مانند نابودی ۱۰۰ درصدی نیست اما اثبات خیلی مهمی برای کارایی این روش است زیرا ثابت کرده که این دارو می‌تواند جلوی ویروس را بگیرد.

تحقیق سومی در این زمینه هم در چین انجام گرفت که نتایج مثبت چندانی نداشت زیرا در مورد کارایی درمانی آن برای بیماران حاد تردید ایجاد کرد. البته آن تحقیقی ناقص بود زیرا شمار بیماران تحت آزمایش در آن کافی نبود.

© The Independent

بیشتر از جهان