جزئیات تازه از خودکشی پنج عضو خانواده نجف‌‌آبادی؛ منزوی و افسرده بودند

نماینده نجف‌آباد: طبق شواهد، هر پنج قربانی به‌جز دختر نوجوان در مورد خودکشی رضایت داشتند

اعضای این خانواده نجف‌آبادی شامل مادر، پسر، دو دختر جوان و دختری نوجوان (نوه خانواده) بودند‌‌ـ سانا پرس

پس از آن که روز جمعه ۱۷ تیر ماه، رئیس کل دادگستری استان اصفهان از کشف جسد پنج نفر از اعضای یک خانواده در شهر نجف‌آباد اصفهان خبر داد، گمانه‌زنی‌هایی درباره این که مرگ آن‌ها خودکشی یا قتل بوده صورت گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از این بود که چند روزی از جان‌ باختن اعضای این خانواده می‌گذشت و بوی ناشی از فساد اجساد همسایه‌ها را که مدت‌ها از این افراد بی‌خبر بودند به آن‌جا کشانده بود. با این حال، مسئولان جزئیات بیشتری درباره نحوه مرگ آن‌ها اعلام نکردند. 

آن‌طور که گفته می‌شد، اعضای این خانواده نجف‌آبادی شامل مادر، پسر، دو دختر جوان و دختری نوجوان (نوه خانواده) بودند و پدر خانواده در قید حیات نبود. مادر خانواده حدود ۶۰ ساله و فرهنگی بازنشسته بود. یکی از دختران اگرچه چند سال قبل ازدواج کرده و دختری ۱۴ساله داشت، به‌ دلیل اختلاف با شوهرش به خانه پدری بازگشته بود. دختر و پسر جوان دیگر خانواده نیز مجرد بودند و همراه مادرشان زندگی می‌کردند.

روزنامه همشهری در گزارشی که چهارشنبه ۲۲ تیر منتشر شد، بخش‌هایی از این حادثه هولناک را فاش کرد. 

بنا بر این گزارش، ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با اعلام خبر کشف دست‌نوشته‌هایی در محل حادثه، مدعی شد که اعضای این خانواده به‌دلیل افسردگی دست به‌خودکشی زده‌اند. 

او در این‌باره گفت: «در همان بررسی‌های اولیه راز این اتفاق هولناک برملا و معلوم شد که اعضای این خانواده به‌طور خودخواسته دست به این کار زده‌اند. در محل حادثه، دست‌نوشته‌هایی حاکی از یاس و ناامیدی با خط دو نفر از قربانیان کشف‌شده که نشان می‌دهد آن‌ها با میل و رضایت خودشان دست به این کار زده‌اند و جای تردیدی در مرگ خودخواسته آن‌ها وجود ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده نجف‌آباد همچنین اشاره کرد که مادر و پسر خانواده دچار افسردگی شدیدی بودند و از مدت‌ها قبل خودخواسته از اعضای فامیل دوری کرده و در انزوا بودند. آن‌ها در سال‌های اخیر با هیچ‌کدام از نزدیکان و فامیل رفت‌وآمدی نداشتند و رابطه‌شان را خودخواسته با همه قطع کرده بودند.

به گفته او، با وجود این که مادر خانواده فرهنگی بود، خانواده محیط بسته‌ای داشت و در این بستر، همگی دچار انزوا و افسردگی شده بودند.

ابوترابی درباره وضعیت مالی این خانواده توضیح داد: «در حیاط این خانه یک پژو پارس پارک شده بود و به نظر می‌رسید که آن‌ها وضعیت مالی نسبتا خوبی داشتند و حقوق خوبی هم دریافت می‌کردند و مشکل مالی نداشتند.»

با این که پیش‌تر با توجه به بسته بودن دست‌و‌پای اعضای این خانواده، فرضیه قتل مطرح شده بود، ابوترابی تاکید کرد: «طبق شواهد به‌دست‌آمده از صحنه، هر پنج قربانی به‌جز دختر نوجوان بابت خودکشی رضایت داشته‌اند و او هم توسط دیگران برای خودکشی فریب داده شده است. اجرای این نقشه تلخ بر عهده پسر خانواده بوده است. او ابتدا دست‌ها و پاهای ۴ نفر دیگر را بسته و به دار آویخته و سپس در حالی‌ که دستش را با قفل و زنجیری که حدود ۳۰ سانتیمتر طول داشت بسته بود، روی چهارپایه رفته و خودش را نیز کشته است.»

پیش از این نیز خبرآنلاین در گزارشی درباره اعضای این خانواده نوشته بود: «به گفته همسایه‌ها، پسر این خانواده اختلال روانی داشته و تحت درمان بوده است. آن‌ها سوابقی از برخورد او با خانواده همسایه‌ها را یادآوری کردند.»

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید، با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.