کشف اجساد حلق آویز یک خانواده پنج نفره در نجف‌آباد؛ قتل یا خودکشی گروهی؟

با توجه به شرایط فیزیکی اجساد به نظر می‌رسد چند روز از زمان این حادثه گذشته باشد

همسایه‌ها می‌گویند پلیس مجبور به عبور از روی دیوار خانه می‌شود و با درهای قفل همه اتاق‌ها مواجه می‌شود- عکس از شهرآرا

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از کشف جسد پنج نفر از اعضای یک خانواده در شهر نجف‌آباد اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، اسدالله جعفری گفت: «عصر روز ۱۷ تیرماه در پی اعلام گزارش مردمی مبنی بر حلق‌آویز شدن اهالی یک خانواده به نیروی انتظامی، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.»

او با بیان این که ماموران جسد پنج نفر از اعضای این خانواده را در حالت حلق‌آویز پیدا کردند، افزود: «با توجه به شرایط فیزیکی اجساد به نظر می‌رسد چند روز از زمان این حادثه گذشته باشد.»

جعفری در ادامه افزود: «با در نظر گرفتن شواهد و قرائن و بررسی اولیه در صحنه مساله وقوع قتل تاکنون مطرح نبوده و اعلام دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه صحت ندارد. طبیعی است که در بررسی و تحقیقات اولیه از افراد مرتبط و مطلع که از قبل با این خانواده در ارتباط بودند، ممکن است افرادی احضار شده و اطلاعات لازم از آنها اخذ شود.»

روز شنبه همچنین پایگاه خبری خبرآنلاین در گزارشی به روایت همسایه‌ها از جزییات تکان‌دهنده مرگ فجیع این خانواده پرداخت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، اجساد این خانواده ۵نفری که بر دار شده‌ بودند، در زیرزمین خانه‌ای واقع در نجف‌آباد اصفهان کشف شدند و روایت همسایه‌ها از این اتفاق، به شک و شبهه‌های مختلف درباره این رویداد دامن می‌زند.

یکی از همسایه‌ها درباره این خانواده گفت: «آنها یک خانواده پنج نفره بودند که از خانواده‌های قدیمی نجف‌آباد به شمار می‌رفتند. پدر و سرپرست این خانواده در قید حیات نیست و خانواده مزبور که شامل مادر، دو دختر، یک پسر و یک نوه بود، در منزلی واقع در یکی از خیابان‌های جنوب نجف آباد، زندگی می‌کردند.»

در این گزارش اشاره شده است که آنطور که برخی همسایه‌ها می‌گویند دهان یا دست و پای اجساد بسته شده بود و در زیرزمین خانه مسکونی که حالا با دستور قضایی پلمب شده است، به دار کشیده شده بودند. همسایه‌ها همچنین می‌گویند که پشت درها و درزها مسدود شده بود و تمام پنجره‌ها و درها قفل شده و آب و برق و گاز خانه نیز قطع شده بود.

ساعت ۱۸ روزی که این اجساد کشف شده بود، داماد سابق خانواده به پلیس مراجعه کرده و می‌گوید من از همسرم جدا شده‌ام و دخترم در خانه مادربزرگش زندگی می‌کند. سه شنبه تا امروز برای بردن دخترم به آنها زنگ می‌زنم ولی گوشی همه آنها خاموش است و هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنم.

همسایه‌ها می‌گویند پلیس مجبور به عبور از روی دیوار خانه می‌شود و با درهای قفل همه اتاق‌ها مواجه می‌شود. پس از باز کردن در و شکستن شیشه پنجره زیرزمین، بوی تعفن اجساد به مشام می‌رسد و با شکستن در زیرزمین، نیروی انتظامی با اجساد حلق آویز اعضای خانواده مواجه می‌شوند. 

بر اساس روایت تلخ یکی از همسایه ها، برخی از شاهدان گفته‌اند اجساد به اندازه‌ای بر دار مانده بودند که سر یکی از اجساد، جدا شده و جسد بر زمین افتاده بود. 

همچنین گفته می‌شود که یکی از پسرهای عضو این خانواده، اختلال روانی داشته و تحت درمان بوده است. آنها سوابقی از برخورد او با خانواده همسایه‌ها را یادآوری کردند؛ هرچند پلیس درباره مظنونان احتمالی این اتفاق، چیزی اعلام نکرده است.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید، با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.