ائتلاف برای تولید و توزیع ترور و فلاکت

اتحاد جمهوری اسلامی با دولت چاوزیستی ونزوئلا نمادی از بن‌بستی است که ایران تحت حکومت ملایان در عرصه جهانی در آن قرار دارد

همچون جمهوری اسلامی، کمونیست‌های ونزوئلا نیز هر قدر در گسترش رفاه و آزادی بی‌کفایت‌اند، در سرکوب پراستعدادند-AFP

رئیس‌جمهور رژیم کمونیستی ونزوئلا هفته پیش به ایران سفر کرد. مادورو در این سفر به دیدار «نایب امام غایب» و پیشکارش در کاخ ریاست‌جمهوری شتافت. در این دیدارها، دو طرف چنان سخنان گزاف و غریبی بر زبان راندند که آدمی را به تامل وامی‌داشت که آیا چنین سخنان پریشانی از سر اعتقاد به بلاهت مخاطبان بیان شده است؟ در این سفر، نظام چاوزیستی ونزوئلا و جمهوری اسلام‌گرای ملاهای حاکم بر تهران قرارداد همکاری بلندمدتی امضا کردند که در واقع تفاهم‌نامه بین‌قاره‌ای تولید و توزیع فلاکت بود که قربانیانش مردم تحت ستم ونزوئلا و ایران‌اند.

اینکه جمهوری اسلامی ایران از بین فهرست بلندبالای کشورها، ونزوئلای دارای تورم ۷۰۰ درصدی را برای رفاقت انتخاب کرده، به این دلیل است که جمهوری اسلامی به عنوان رژیمی که دغدغه منافع ملی ندارد و امت‌گرا است، امروز بیش‌ازپیش منزوی است. نظام اسلامی، این فرآورده فتنه فاجعه‌بار بهمن ۵۷، اساسا در تقابل با ایرانی بودن پدید آمده است. ارتجاع سرخ و سیاه که در بهمن ۵۷ در ایران به قدرت رسید، اژدهای چندسری است که همه سرهای آن با ایران و ایرانی دشمنی داشتند و دارند.

اسلام‌گرایانی که اینک در قدرت‌اند، اساسا امت‌گرا به شمار می‌روند و ایران را تنها به عنوان بخشی از امت اسلامی درک می‌کنند و به رسمیت می‌شناسند. اصل امت اسلام است و ملت ایران گروگان تمناهای ملاها برای رهبری آن امت. تجزیه‌طلبان چه آن زمان و چه اکنون، دنبال نابودی ایران بودند و هستند. مارکسیست‌ها نیز خواهان اضمحلال ایران در کمونیسم بین‌الملل و دشمن ایران‌گرایی بودند و بازماندگانشان همچنان نمی‌توانند نام ایران را بشنوند.

از قضا، نظام ستمکار حاکم بر ونزوئلا هم همین خصایص را دارد. اگر جمهوری اسلامی منابع ایران را برای حماس و حزب‌الله و حشدالشعبی خرج می‌کند و آنان را برای سرکوب ایرانیان به کار می‌گیرد، دولت چاوزیست ونزوئلا هم منابع ونزوئلا را برای فربه کردن کمونیست‌های کوبایی و نیکاراگوئه‌ای و بولیویایی هزینه می‌کند و برای سرکوب مردم ونزوئلا، از کوبایی‌ها بهره می‌گیرد.

دولت چاوزیست ونزوئلا هم مانند جمهوری اسلامی کشوری با منابع غنی و اقتصادی قدرتمند تحویل گرفت و با سیاست خارجی آمریکاستیز، حمایت از ترور و سرکوب و اعتقاد به اینکه «اقتصاد مال خر است»، آن را به خاک سیاه نشاند. تورم سال ۲۰۲۱ در ونزوئلا حدود ۷۰۰ درصد بود. تازه این تورم ۷۰۰ درصدی نسبت به تورم سه هزار درصدی سال پیش از آن بهبودی چشمگیر داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچون جمهوری اسلامی، کمونیست‌های ونزوئلا نیز هر قدر در گسترش رفاه و آزادی بی‌کفایت‌اند، در سرکوب پراستعدادند و با کشتن و شکنجه و آواره کردن مردم مانع از سقوط حکومت ستمگرشان شده‌اند.

در گیرودار همین مراسم نامزدی رئیسی و مادورو بود که دولت آرژانتین یک هواپیمای خط هوایی ماهان را که با خدمه ایرانی-ونزوئلایی فعالیت می‌کرد، زمین‌گیر کرد. آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، این هواپیمای محموله‌هایی متعلق به اعضای سپاه قدس را نیز جابه‌جا می‌کرد. این اتفاق بار دیگر از کلاف درهم‌پیچیده تروریسم اسلامی، قاچاق مواد مخدر و سرکوب در همکاری نظام اسلامی و جمهوری کمونیستی پرده برمی‌دارد. این شبکه ترور و سرکوب برای ملت ایران هیچ منفعتی ندارد. اینکه جمهوری اسلامی در آن سر دنیا به دنبال شیعه کردن مردم آمریکای لاتین، قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های تروریستی باشد، تنها به مردم ایران زیان می‌رساند.

هواپیمایی ماهان به «هواپیمایی مرگ» مشهور است. این خط هوایی را که نزدیکان رفسنجانی در تعاونی مولی‌الموحدین با هدایت حسین مرعشی تاسیس کردند، در تمامی این سال‌ها، با سپاه قدس ارتباط بسیار نزدیکی داشت، در جنگ سوریه نقش مرگباری بازی کرد و یکی از نمادهای بارز کمک‌هایی است که سه‌درصدی‌ها با نقاب اعتدال و اصلاح، به گروه‌های تروریست و جنایتکاری چون سپاه به منظور سرکوب ملت ایران و ملت‌های منطقه، ارائه می‌کنند.

ونزوئلا امروز دفتر مرکزی گسترش تروریسم اسلامی از جانب جمهوری اسلامی در قاره آمریکا است. جمهوری اسلامی حجم عظیمی سرمایه برای شیعه کردن مردم در آمریکای لاتین صرف می‌کند و جامعه‌المصطفی در این منطقه حضوری گسترده‌ دارد.

از سوی دیگر، جمهوری اسلامی، ونزوئلا و حزب‌الله لبنان در زمینه قاچاق مواد مخدر همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند و از شبکه تولید و توزیع قاچاق مواد مخدر برای اقدام‌های تروریستی استفاده می‌کنند. در همین چارچوب بود که در ماجرای تلاش سپاه قدس برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، مامور سپاه قدس سراغ یکی از گروه‌های تبهکار مکزیکی مواد مخدر رفته بود.

اتحاد جمهوری اسلامی با دولت چاوزیستی ونزوئلا نمادی از بن‌بستی است که ایران تحت حکومت ملایان در عرصه جهانی در آن قرار دارد. در حالی‌ که مردم ایران در فقر به سر می‌برند و گرفتارند، جمهوری اسلامی و سپاه دنبال گسترش تروریسم در جهان و ضربه زدن به اسرائیل، آمریکا و پادشاهی عربستان سعودی‌اند. تا جمهوری اسلامی هست، این سیاست حاکم خواهد بود. بنابراین سرنگونی جمهوری اسلامی و استقرار یک حکومت دموکراتیک و معمولی در ایران هم به سود مردم ایران است و هم به سود کشورهایی که هدف حاکمان جمهوری اسلامی‌اند.

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه