کورتنی کارداشیان و خوردن تخم بلدرچین برای بچه‌دار شدن

این شخصیت رسانه‌ای گفت که برای افزایش شانس باروری‌اش «۴ بار در هفته» باید از منی تراویس بارکر بنوشد

شواهد محکمی دال بر تایید کمک تخم بلدرچین به روند بچه‌دار شدن وجود ندارد - AFP

شواهد محکمی مبنی بر تایید کمک تخم بلدرچین به روند بچه‌دار شدن وجود ندارد

کورتنی کارداشیان و تراویس بارکر، پیش از این در مجموعه «کارداشیان‌ها» که روی آنتن شبکه هولو در حال نمایش است، تلاش‌شان برای بچه‌دار شدن را اثبات کردند.

کورتنی کارداشیان گفت که خیلی دلش می‌خواهد از شوهر فعلی‌اش بچه‌دار شود و به همین منظور هر روز تخم بلدرچین می‌خورد.

در قسمت نهم مجموعه «کارداشیان‌ها»، وقتی کورتنی به همراه دوستش استف شفرد در حال خوردن ناهار (سالاد و تعدادی تخم بلدرچین) بود، به او گفت باید «هر روز تخم بلدرچین بخورم»، اما خودش هم مطمئن نبود فایده تخم بلدرچین نسبت به تخم‌مرغ چیست: «تخم‌های بلدرچین ظاهرا برای بچه‌دار شدن مفیدند، اما مطمئن نیستم در اینترنت مدرکی برای اثبات آن باشد. جست‌وجو نکرده‌ام.»

احتمال اینکه فروش تخم بلدرچین به‌خاطر این گفته کورتنی کارداشیان افزایش پیدا کند، بالا است.

تامسین جردن، متخصص تغذیه زنان، در مصاحبه با روزنامه اینسایدر گفت که شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد تخم بلدرچین بتواند میزان باروری را افزایش بدهد، اگرچه حاوی مواد مغذی تقویت‌کننده باروری مانند کولین، فولات و سایر ویتامین‌های گروه بی (B) است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌طورکلی تحقیقات زیادی در مورد غذاهای مفید برای باروری انجام نشده است، اما همین پژوهش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد زنانی که خوراک فیبردار و کربوهیدرات تصفیه‌نشده، ازجمله برنج قهوه‌ای، جو، کینوا یا به‌اصطلاح خاویار گیاهی و انواع میوه و سبزی‌ها را مصرف می‌کنند، نسبت به زنانی که استفاده نمی‌کنند راحت‌تر باردار می‌شوند. روغن ماهی و ویتامین دی (D) هم می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

به گفته جردن، سن شخص، ژن و نوع بدن او در میزان باروری نقش اساسی دارد، بنابراین داشتن یک رژیم متعادل و سالم هم بر باروری مردان و هم زنان می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد و احتمال آن را افزایش دهد. مصرف سیگار و الکل نیز نتیجه عکس دارد.

در مورد تخم بلدرچین باید گفت که فواید تغذیه‌ای دارد، اما فوایدی که به بارداری ربطی ندارند. تخم‌های بلدرچین به‌خاطر محتوای پروتئینی، می‌توانند مکمل فوق‌العاده‌ای برای رژیم شما باشند، اما به دلیل اندازه کوچک این تخم‌ها، برای جذب پروتئین بیشتر باید مقدار بیشتری مصرف کنید.

کورتنی کارداشیان و تراویس بارکر اوایل سال ۲۰۲۱ رابطه‌شان را آغاز و در ماه مه امسال با هم ازدواج کردند.

این زوج در ویدیوی تبلیغی مجموعه کارداشیان در ماه مارس از تلاش خود برای بچه‌دار شدن پرده برداشتند.

جالب اینجاست که در قسمت هفتم این مجموعه، کورتنی گفت که یک دکتر به او گفته است برای افزایش شانس باروری‌اش «۴ بار در هفته» از منی تراویس بارکر بنوشد. ادعایی که بر اساس نظر کارشناسان باروری هیچ مبنای پزشکی ندارد.

بیشتر از زندگی