خط و نشان سرمربی ولز برای ایران و آمریکا

یاران گرت بیل با شکست دادن اوکراین مسافر جام جهانی شدند

ولز پیش از این تنها یک بار به جام جهانی صعود کرده بود و نسل جدید توانست پس از ۶۴ سال برای دومین بار به این تورنمنت معتبر صعود کند- REUTERS/Rebecca Naden

آخرین نماینده اروپا در جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد و ولز با برتری یک بر صفر مقابل اوکراین توانست مسافر قطر شود. این تیم در گروه بی (B)  باید با انگلستان، ایران، و آمریکا بازی کند.

ولز در مرحله اول پلی‌آف موفق شد اتریش را دو بر یک شکست دهد، ولی با تعویق بازی‌ اوکراین – اسکاتلند، مجبور شد دو ماه برای شناختن آخرین حریفش صبر کند. در نهایت، اوکراین با برتری سه بر یک مقابل اسکاتلند حریف ولز شد و اکثر هواداران بی‌طرف فوتبال به دلیل شرایط دشوار جنگی، خواهان برد و صعود این تیم بودند.

اوکراین شروع بهتری داشت و فرصت‌های خوبی ساخت، ولی ولز میزبان توانست پیش از پایان نیمه اول، روی هنر گرت بیل به گل برسد. ضربه ایستگاهی مواج کاپیتان ولز پشت دفاع اوکراین فرود آمد و یارمولنکو که در پی دفع توپ بود، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. اوکراین در نیمه دوم فشار را بیشتر کرد و موقعیت‌های خوبی داشت، ولی ولز موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد. 

بازیکنان اوکراین در پایان بازی با چشمانی اشکبار به سمت طرفداران‌شان رفتند و آلکساندر پتراکوف در نشست خبری از مردم کشورش بابت این شکست عذرخواهی کرد. او در نشست خبری گفت که بعد از بازی در رختکن تیمش «سکوت مرگباری» حکمفرما بوده و پیام‌های سربازان خط مقدم که برای بازیکنان آرزوی برد کرده بودند، هنوز روی دیوارها نصب شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پتراکوف گفت: «هر کاری که در توان‌مان بود انجام دادیم، ولی دوست دارم که مردم اوکراین این تیم و تلاش‌هایش را به خاطر داشته باشند. می‌خواهم بابت گل نزدن‌مان در این بازی عذرخواهی کنم، ولی ورزش همین است.»

ولز پیش از این تنها یک بار به جام جهانی صعود کرده بود و نسل جدید توانست پس از ۶۴ سال برای دومین بار به این تورنمنت معتبر صعود کند.

راب پیج، سرمربی ولز معتقد است که نتایج خوب در جام ملت‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ اعتماد‌به‌نفس شاگردانش را بالا برده است. ولز در یورو ۲۰۱۶ به نیمه‌نهایی رسید و در یورو ۲۰۲۰ توانست از گروهی دشوار صعود کند.

پیج که با برنامه صبحگاهی روز دوشنبه رادیو ولز صحبت می‌کرد، در پیش‌بینی عملکرد تیمش در جام جهانی گفت: «ما در تمام بازی‌ها‌مان با اعتماد‌به‌نفس بالا به میدان خواهیم رفت. ما مقابل آمریکا بازی کرده‌ایم و می‌دانیم که تیم آن‌ها قدرتمند است. در اولین بازی تحت هدایت من، با تیم بازیکنان شاغل در اروپای آمریکا بازی کردیم (تساوی بدون گل در نوامبر ۲۰۲۰). آمریکا و ایران شکست‌دادنی‌اند و در بازی مقابل یک تیم بریتانیایی (انگلستان) هم هر اتفاقی ممکن است. ما پا‌به‌پای هر یک از حریفان بازی خواهیم کرد. این روحیه‌ای است که در رختکن تیم ما حاکم است.»

بیشتر از فوتبال