مردی پس از سخنرانی بایدن درباره اسلحه به دو زن و خودش شلیک کرد

پلیس درباره این تیراندازی در مقابل کلیسای بنیادگرایان می‌گوید: «ظاهرا این تیرانداز اولین بارش بوده و حادثه ربطی به حوادث دیگر نداشته است»

دو نفر دیگر نیز در جریان تیراندازی دیگری روز پنجشنبه در یک مراسم خاکسپاری در ریسین واقع در ویسکانسین زخمی شدند - wvlttv

کمی پس از سخنرانی پربیننده رئیس جمهوری بایدن در ساعت‌های اولیه شب که در آن از لزوم تصویب قانونی سخت‌گیرانه‌تر برای کنترل اسلحه سخن گفت، مردی در مقابل کلیسایی در آیووا پس از کشتن دو زن به ضرب گلوله، به خودش نیز شلیک کرد.

این سه مورد مرگ‌ومیر پنجشنبه ‌شب (۱۲ خرداد) و در پی حوادث پی‌درپی تیراندازی به عموم در بوفالوی نیویورک، یووالد تگزاس و تولسای اوکلاهما رخ داد.

دو نفر دیگر نیز در جریان تیراندازی دیگری، روز پنجشنبه در یک مراسم خاکسپاری در ریسین واقع در ویسکانسین زخمی شدند.

تیراندازی آیووا در مقابل کلیسای کورنرستون که کلیسای بنیادگرایان واقع در شرق ایمز است، به وقوع پیوست. شهر ایمز در ۳۷ مایلی (۶۰ کیلومتری) شمال دموین، مرکز این ایالت، قرار دارد.

نیکلاس لنی، معاون کلانتر استوری کانتی، گفت در زمان تیراندازی، مراسمی مذهبی داخل ساختمان کلیسا در حال برگزاری بود.

لنی گفت وقتی ماموران به صحنه واقعه رسیدند هر سه نفر مرده بودند. او افزود نه می‌تواند بگوید این افراد با هم رابطه‌ای داشته‌اند یا خیر و نه اجازه فاش کردن هویت آنان را دارد.

او گفت «ظاهرا این تیرانداز اولین بارش بوده و حادثه ربطی به حوادث دیگر نداشته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تیراندازی لحظه‌هایی پس از آن رخ داد که بایدن در سخنرانی پربیننده خود در کاخ سفید و در ساعت‌های اولیه شب، کنگره را برای اقدام به کنترل اسلحه تحت فشار قرار داد. بایدن از قانونگذاران خواست در راستای مهار خشونت مسلحانه، ممنوعیت سلاح‌های جنگی را تصویب کنند، بررسی‌های پیش از فروش را افزایش دهند و محدودیت‌های دیگری نیز اعمال کنند.»

بایدن گفت «دیگر بس است!»

اهالی تن بلک روز ۱۴ مه در بوفالو بر اثر تیراندازی با انگیزه نژادی کشته شدند. ۱۰ روز بعد ۱۹ کودک و دو معلم در دبستانی در یووالد کشته شدند. چهار نفر در روز ‌چهارشنبه یکم ژوئن (۱۱ خرداد) بر اثر تیراندازی در یک ساختمان پزشکان در تولسا جان باختند.

روز ‌سه‌شنبه هم در ریسین ویسکانسین چندین تیراندازی به جمعیت حاضر در یک مراسم خاکسپاری صورت گرفت که به زخمی شدن دو نفر منجر شد.

کریستی ویلکاکس، گروهبان پلیس شهر ریسین به خبرنگاران گفت یکی از مجروحان پس از درمان، از بیمارستانی محلی ترخیص شده است و دیگری که زخم‌های وخیمی‌تر داشت با هواپیما به بیمارستانی در میلواکی انتقال یافت. هیچ مظنونی در این ارتباط دستگیر نشده است.

در صفحه توییتر رئیس‌جمهوری ایالات متحده در روز سه‌شنبه آمده است «باید سلاح‌های جنگی را ممنوع کنیم و اگر نمی‌توانیم باید محدودیت سنی خرید اسلحه را از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش دهیم.»

«خشاب‌های پرظرفیت را ممنوع کنید. بررسی سوابق را تقویت کنید. قوانین جلوگیری از دسترسی کودکان به اسلحه و کنترل استفاده از سلاح را اجرا کنید. مصونیت کیفری تولیدکنندگان سلاح را لغو کنید.»

بایدن در سخنرانی شب سه‌شنبه در کاخ سفید گفت: «خیلی مدرسه‌های دیگر، خیلی اماکن روزمره دیگر در آمریکا صحنه کشتار و نبرد بوده‌اند.»

او افزود: «در دو دهه گذشته شمار جان ‌باختن بچه‌مدرسه‌ای‌ها بر اثر تیراندازی، از مجموع تلفات ماموران پلیس در حال انجام وظیفه و نظامیان در حال فعالیت، بیشتر بوده است. محض رضای خدا چقدر دیگر باید کشتار تحمل کنیم؟»

 

© The Independent

بیشتر از جهان