اوکراینی‌ها برای خرید پهپاد، جایزه یوروویژن را فروختند

برندگان یوروویژن ۲۰۲۲ جایزه خود را فروختند تا برای ارتش اوکراین پول جمع کنند

پیروزی در مسابقه یوروویژن لبخند را به چهره بسیاری  آورد، اما واقعیت تلخ جنگ بر سر جای خود باقی است-Marco BERTORELLO / AFP

برندگان یوروویژن ۲۰۲۲ جایزه خود را فروختند تا برای ارتش اوکراین پول جمع کنند. گروه کالوش از اوکراین، برنده سال ۲۰۲۲ یوروویژن، جایزه خود را به قیمت ۹۰۰ هزار دلار فروخت تا برای کمک به نبرد کشورش علیه روسیه پهپاد خریداری شود.

کالوش که ملودی‌های محلی و هیپ-هاپ را با هم ترکیب می‌کند، میکروفون بلورین خود را روز یکشنبه، ۲۹ مه، به قیمت ۹۰۰ هزار دلار به حراج گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این حرکت ارکستر کالوش هم‌زمان با حضور این گروه در یک کنسرت خیریه در دروازه براندنبورگ برلین به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای لوازم و تجهیزات پزشکی، انجام شد.

به گزارش نشریه نشنال، این حراج آخرین مورد از زنجیره‌ تلاش‌های غیرنظامی با هدف خرید سلاح برای اوکراین است. هفته گذشته، هم صدها لیتوانیایی برای خرید یک پهپاد نظامی پیشرفته برای این کشور دست به کار شدند. یک پخش‌کننده اینترنتی اهل لیتوانی کارزاری آنلاین را برای جمع‌آوری مبلغ پنج میلیون یورو (۵.۳ میلیون دلار) برای خرید یک پهپاد نظامی بیرق‌دار تی‌بی۲ (TB2) راه‌اندازی کرد.

سرهی پریتولا، مجری تلویزیون اوکراینی که رهبری حراج را بر عهده داشت، گفت که پول جمع‌آوری‌شده از فروش جایزه یوروویژن ارکستر کالوش برای خرید سه فروند پهپاد پی‌دی-۲ (PD-2) ساخت اوکراین صرف می‌شود.

بیشتر از جهان