گروه اوکراینی کالوش برنده یوروویژن شد

گروه کالوش با اجرای قطعه «استفانیا» جمعیت و تماشاگران در خانه را مجذوب خود کرد

پس از یک رویداد پر جنب و جوش در تورین ایتالیا، اوکراین به عنوان برنده مسابقه آهنگ یوروویژن امسال معرفی شد. ارکستر کالوش با اجرای قطعه «استفانیا» جمعیت و تماشاگران در خانه را مجذوب خود کرد.

فینال بزرگ سال ۲۰۲۲ در روز شنبه ۲۴ اردیبهشت (۱۴ می) در شهر تورین ایتالیا برگزار شد. ایتالیا، کشور میزبان، سال گذشته با گروه راک ایتالیایی مونسکین (Måneskin) به مقام نخست رقابت‌های یوروویژن دست یافته بود.

پس از برگزاری مرحله نهایی رقابت‌ها، گروه کالوش با امتیازهایی که به‌دست آورد، از دیگر گروه‌های مورد علاقه مخاطبان، از جمله سام رایدر بریتانیایی، شنل اسپانیایی و کورنلیا یاکوبز سوئدی، پیشی گرفت و جایزه اول را به خانه برد.

این گروه رپ فولکلور پس از کسب رقم شگفت‌انگیزی از آرای عمومی، پیروزی خود را تضمین کرد و به صدر جدول رفت.

پیروزی گروه اوکراینی در بحبوحه حمله نظامی گسترده روسیه به کشورشان به دست آمد.

روسیه درپی تهاجم به اوکراین، از شرکت در مسابقه یوروویژن امسال محروم شده بود. این اولین باری بود که این کشور از زمان نخستین حضور خود در سال ۱۹۹۴ در آن شرکت نکرد.

سام رایدر بریتانیایی با عملکرد خود هیئت داوران را شگفت‌زده کرد و پس از جمع‌آوری آرای آن‌ها، در صدر جدول امتیازها قرار گرفت. یکی از کشورهایی که ۱۲ امتیاز (یعنی امتیاز کامل) به بریتانیا اعطا کرد، اوکراین بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، اجرای آهنگ «مرد فضایی» این گروه شرکت‌کننده از بریتانیا درنهایت، پس از شمارش آرا عمومی نتوانست جایزه برتر را کسب کند.

بریتانیا در رده‌بندی کلی رقابت‌ها در رتبه دوم و پس از آن اسپانیا و سوئد در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

اجرای فوق‌العاده زیبای گروه ساب وولفر (Subwoolfer) نروژی از آهنگ «به آن گرگ موز بده» نیز در مرحله نهایی رقابت‌های یوروویژن توانست بینندگان را غافلگیر کند. این گروه آهنگ خود را درحالی اجرا کردند که ماسک‌های زرد رنگی به‌شکل صورت گرگ بر چهره زده بودند و این ماسک‌ها هویت آن‌ها را پنهان می‌کرد. مخاطبان گروه ساب وولفر را به‌دلیل وفادار ماندن به فضای پرشور و عجیب و غریب معمول این مسابقه سالیانه آواز تحسین کردند.

برندگان دوره گذشته یوروویژن، گروه مونسکین، هم امسال برای اجرای آهنگ جدیدشان به نام «سوپر مدل» به مسابقه بازگشته بودند.

بیشتر از موسیقی