بهای نفت برنت ممکن است به‌ زودی ۱۵۰ دلار شود

بهای نفت «برنت» در اوایل روز جمعه، با توجه به چشم‌انداز افزایش تقاضا در چین و شروع فصل رانندگی‌های تابستانی در آمریکا، به بیش از ۱۱۷ دلار در هر بشکه رسید

 ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته گذشته با ۴۸۲ هزار بشکه کاهش، به ۲۱۹ میلیون بشکه رسیده است - Reuters

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد، در صورت کاهش شدید صادرات نفت روسیه، بهای نفت خام «برنت» ممکن است به ۱۵۰ دلار در هر بشکه برسد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه هفتم خرداد‌ماه در گزارشی به نقل از کارشناسان اقتصادی بانک مرکزی آمریکا نوشت با توجه به پیش‌بینی ۱۲۰ دلاری «برنت»، اگر صادرات روسیه هم کاهش شدیدی داشته باشد؛ بهای شاخص نفت «برنت» به احتمال خیلی زیاد، به بالای ۱۵۰ دلار می‌رسد.

با این حال، بانک مرکزی آمریکا در یک «سناریوی پایه‌» پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت «برنت» در سال جاری میلادی به‌ طور متوسط ​​۱۰۴ دلار در هر بشکه و ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ باشد.

بهای نفت «برنت» در اوایل روز جمعه، با توجه به چشم‌انداز افزایش تقاضا در چین و شروع فصل رانندگی‌های تابستانی در آمریکا، به بیش از ۱۱۷ دلار در هر بشکه رسید. این رقم بالاترین قیمت در دو ماه گذشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته گذشته با ۴۸۲ هزار بشکه کاهش، به ۲۱۹ میلیون بشکه رسیده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر دولت جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا، تلاش کرده بود با آزاد‌سازی بخشی از ذخایر استراتژیک خود، جلوی بالا رفتن بیشتر بهای نفت و بنزین را بگیرد.

بالا رفتن بهای نفت، در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در اروپا و آمریکای شمالی، به تشدید تورم و نارضایتی عمومی از عملکرد دولت‌ها منجر شده است.

نتایج یک نظرسنجی که هفته پیش با همکاری خبرگزاری آسوشیتدپرس و دانشگاه شیکاگو منتشر شد نشان می‌دهد که در حال حاضر از هر ۱۰ آمریکایی، تنها دو نفر می‌گویند ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد یا وضعیت اقتصادی کشور مناسب است.

بهای جهانی انرژی در حالی همچنان در حال بالا رفتن است که هنوز تحریم‌های «اتحادیه اروپا» علیه نفت و گاز روسیه اجرا نشده است.

مقاومت مجارستان و شمار اندکی از کشورها، اجرای بسته ششم تحریم‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا علیه روسیه را متوقف کرده است.

بیشتر از