افت محبوبیت بایدن رکورد زد

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند عملکرد اقتصادی بایدن، به جای این که شرایط را بهتر کند، بدتر کرده است

مسائل اقتصادی، به طور مشخص ناتوانی دولت بایدن در مهار تورم و پایین آوردن بهای انرژی، از دغدغه‌های میلیون‌ها آمریکایی است-Tim SLOAN / AFP

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، به پایین‌ترین سطح، از هنگام ورود او به کاخ سفید، رسیده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۳۰ اردیبهشت در گزارشی نوشت در ماه مه، تنها ۳۹درصد بزرگ‌سالان آمریکایی از عملکرد بایدن در مقام ریاست جمهوری راضی بوده‌اند. 

داده‌های این نظرسنجی که با همکاری خبرگزاری آسوشیتدپرس و دانشگاه شیکاگو انجام شده نشان می‌دهد که در حال حاضر از هر ۱۰ آمریکایی، فقط دو نفر می‌گویند ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد یا وضعیت اقتصادی کشور مناسب است.

نکته قابل ملاحظه در نظرسنجی اخیر آسوشیتدپرس و دانشگاه شیکاگو این است که روند عدم رضایت از عملکرد بایدن، در میان پاسخ‌دهندگانی که خود را «دموکرات» معرفی کرده‌اند از «جمهوری‌خواهان» بیشتر است.

سرعت افت محبوبیت بایدن در میان دموکرات‌های آمریکا، یک خبر بسیار بد برای آنها در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به‌شمار می‌رود.

مسائل اقتصادی، به طور مشخص ناتوانی دولت بایدن در مهار تورم و پایین آوردن بهای انرژی، از دغدغه‌های میلیون‌ها آمریکایی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یافته‌های نظرسنجی اخیر آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که دو-سوم آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی دولت بایدن ناراضی‌اند و آن را تایید نمی‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این نارضایتی نسبت به دو ماه اول سال میلادی، عمیق‌تر شده است. به گزارش آسوشیتدپرس، نشانه‌های جدی از عمیق‌تر شدن نارضایتی‌های اقتصادی از عملکرد دولت بایدن وجود دارد.

تنها ۱۸درصد آمریکایی اعتقاد دارند عملکرد دولت بایدن بیش از آن که به اقتصاد ضربه زده باشد؛ شرایط اقتصادی را بهتر کرده است. این شاخص در ماه مارس ۲۴درصد بود.

بیش از نیمی از آمریکا می‌گویند عملکرد اقتصادی دولت بایدن، به جای این که شرایط کشور را بهتر کند؛ بدتر کرده است. 

آسوشیتدپرس به نقل از یک پرستار جمهوری‌خواه در شیکاگو، می‌نویسد توصیه بایدن به رانندگی آهسته‌تر، با هدف صرفه‌جویی در مصرف بنزین، شایسته سرزنش او است.

۳۰درصد آمریکایی باورند دارند عملکرد دولت بایدن، هیچ تاثیر خاصی در شرایط اقتصادی کشور نداشته است.

نظرسنجی مشترک خبرگزاری آسوشیتدپرس و دانشگاه شیکاگو، در روزهای ۱۲ تا ۱۶ ماه مه انجام شد. به گفته مسئولان این نظرسنجی، حاشیه خطای نمونه‌گیری، برای همه پاسخ‌دهندگان، چهار درصد ارزیابی شده است.

بیشتر از جهان