مدیر ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون: هیلاری شخصا انتشار اخبار دروغ علیه ترامپ را تایید کرد

تیم حقوقی ترامپ ۷۲ میلیون دلار غرامت خواسته است

دونالد ترامپ، بیش از پنج سال پس از شکست دادن کلینتون در انتخابات سال ۲۰۱۶، علیه او در دادگاهی در فلوریدا طرح دعوا کرد - Reuters

مدیر سابق ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، شهادت داد که خود کلینتون شخصا انتشار داستان ساختگی ارتباط میان دونالد ترامپ، رئيس جمهوری سابق آمریکا، با آلفا بانک روسیه را تایید کرده بود.

رابی موک، مدیر کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، در بخشی از شهادت‌نامه روز جمعه ۳۰ اردیبهشت، در دادگاه گفت که او و سایر اعضای کارزار انتخاباتی کلینتون، از اعتبار شواهد و گزارش‌‌‌هایی که در اختیار داشتند مطمئن نبودند. 

به گفته رابی موک، او این موضوع را با مسئولان ارشد ستاد انتخاباتی و نیز شخص کلینتون در میان گذاشت و کلیتون شخصا انتشار این اخبار را تایید کرد.

دونالد ترامپ، پنج سال پس از شکست کلینتون در انتخابات سال ۲۰۱۶، علیه او و «کمیته ملی حزب دموکرات‌» در دادگاهی در ناحیه جنوبی ایالت فلوریدا طرح دعوا کرده است.

ترامپ، هیلاری کلینتون و مسئولان انتخاباتی حزب دموکرات را متهم کرده که با انتشار یک روایت دروغ و ساختگی، قصد ضربه زدن به او، در کارزار انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری را داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخشی شکایت‌نامه ترامپ علیه مقام‌های ارشد حزب دموکرات آمده است: «این افراد در اقدامی هماهنگ و با سو‌نیت، دست به توطئه زدند تا با ایجاد روایتی نادرست وانمود کنند رقیب جمهوری‌خواه آنان با دولت متخاصم خارجی تبانی کرده است.»

آلینا حبا، یکی از وکلای وکیل ترامپ، در بیانیه‌ای هیلاری کلینتون و اعضای ستاد انتخاباتی او را متهم کرد که با دروغ‌پردازی مبنی بر تبانی ترامپ با روسیه، به رئیس جمهور سابق آمریکا توهین کرده‌اند. 

تیم حقوقی ترامپ، در پرونده شکایت خود در دادگاه فلوریدا ۷۲ میلیون دلار غرامت خواسته است.

سخنگوی کلیتون روز جمعه، در یک واکنش کوتاه یک‌کلمه‌ای، طرح شکایت ترامپ را «بی‌معنا» خواند. در برابر، تیم حقوقی کلینتون از یک قاضی فدرال خواسته‌ است تا شکایت تیم حقوقی ترامپ را به دلیل نبودن مدرک کافی و تاخیر در پی‌گیری قضایی، رد کند.

بیشتر از جهان