سازمان بهداشت جهانی: ۳۴۸ مورد هپاتیت کودکان در ۲۱ کشور گزارش شده است

تاکنون پنج کودک در آمریکا و حداقل سه کودک در اندونزی در اثر این بیماری جان سپرده‌اند

در حال حاضر، بریتانیا با ۱۶۳ مورد در صدر فهرست ابتلای کودکان به هپاتیت قرار دارد‌ـ Canva

سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۳۴۸ مورد جدید هپاتیت حاد بین کودکان در ۲۱ کشور در سراسر جهان گزارش شده است.

به گفته دکتر فیلیپا ایستربروک، دانشمند ارشد بخش هپاتیت این سازمان، موارد جدید علاوه بر ۷۰ موردی‌اند که قبلا گزارش شده بودند.

در حال حاضر، بریتانیا با ۱۶۳ مورد در صدر این فهرست قرار دارد. از میان ۲۱ کشور، فقط شش کشورند که بیش از پنج مورد در آن‌ها گزارش شده است. آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود که در حال تحقیق در مورد ۱۰۹ پرونده احتمالی با «منشا نامشخص» است. آماری که سازمان بهداشت جهانی، مستقر در ژنو، منتشر کرد موارد ابتلا در آمریکا را نیز شامل می‌شود. دکتر ایستربروک گفت رقمی که به‌تازگی اعلام شد، مواردی قدیمی را که تازه شناسایی شده‌اند نیز دربرمی‌گیرد.

تاکنون پنج کودک در آمریکا و حداقل سه کودک در اندونزی در اثر این بیماری جان سپرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا، بیمارستان کودکان سیک‌کیدز روز سه‌شنبه هفت مورد هپاتیت حاد گزارش کرد که همگی «منشا نامعلوم» دارند و بین کودکان یک ماهه تا ۱۶ ساله گزارش شده‌اند. این موارد از ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ گزارش شده‌اند. این بیمارستان اعلام کرد هنوز معلوم نیست مواردی که اخیرا اعلام شده‌اند نسبت به سال گذشته افزایش محسوب می‌شوند یا خیر. تعداد کل موارد در کانادا نیز معلوم نیست.

رسانه‌ها و مقام‌های ایران از چند روز پیش هشدار داده‌اند که شیوع سریع این بیماری و وجود آن در کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی به این معنی است که احتمالا به ایران هم می‌رسد. دکتر ابراهیم قادری، رئيس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، روز شنبه گذشته گفت که هنوز موردی در ایران گزارش نشده است. او افزود: «اما مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار یک دستورالعمل برای این بیماری تنظیم و به تمامی مراکز درمانی کشور ابلاغ کرده است. بر این اساس، اگر موارد مشکوکی وجود داشته باشد، پس از ارزیابی‌های اولیه و مبتلا نبودن فرد به هپاتیت کلاسیک، پیگیری و بررسی بیشتر برای ابتلا به هپاتیت جدید انجام خواهد شد.»

از میان بیماران مبتلا به هپاتیت در بریتانیا، ۱۸ درصد به کرونا نیز مبتلا بوده‌اند؛ با این حال، مقام‌ها می‌گویند در حال تحقیق در مورد احتمال مرتبط بودن این دو بیماری‌اند.

در جهان بیش از ۳۰۰ میلیون نفر با انواع هپاتیت زندگی می‌کنند. این بیماری بر کبد تاثیر می‌گذارد و زردی (به‌خصوص چشمان زرد)، تیره شدن ادرار یا کمرنگ شدن مدفوع از نشانه‌های آن است.